spær

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
bs
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 okt 2010, 12:26
Geografisk sted: Fyn

spær

#1 Indlæg af bs »

er der nogen der har styr på hvilken bagtøj fra volvo 960 der har spær og en gearing der heder 3,91
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=4253 læs her, de er ikke enige. de har nu heller ikke alle ret!
gearing du søges lyder lav (høj!) måske noget fra 2.5 eller 4cyl manuel passer. er det et stivt bagtøj du har? eller multilink...
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Gearingen passer med dana30 udvekslingerne. Måske den passer fra 7xx serien også.

3,54, 3,73, 3,91 og 4,10 er e mest almindelige.

3.31 kan findes, men sjældent.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
bs
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 okt 2010, 12:26
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af bs »

lqs skrev:http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=4253 læs her, de er ikke enige. de har nu heller ikke alle ret!
gearing du søges lyder lav (høj!) måske noget fra 2.5 eller 4cyl manuel passer. er det et stivt bagtøj du har? eller multilink...
MVH søren




det skal være multilink,og det skal hægtes på en golf 4x4
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Find et andet bagtøj med et riktigt spær!!

BMW Og Toyota falder lige umiddelbart ind.

Volvoen er et slyngdiff hvor spærrevirkningen fjernes ved ca 40 km/t

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Brugte pladespær skal man nok lige tjekke for reel spærrevirkning, inden man lige jubler. pladepakken er ofte en saga blot

Til volvoen kan man købe et rimeligt billigt torsen spær til indbygning som alternativ til dyre pladespær.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#7 Indlæg af Jakobsen »

Man kan også modificere det G80 Slyng Diff som sidder i nogle 940 modeller, så den spære hele tiden i stedet for kun op til 40kmt..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

bs skrev:
lqs skrev:http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=4253 læs her, de er ikke enige. de har nu heller ikke alle ret!
gearing du søges lyder lav (høj!) måske noget fra 2.5 eller 4cyl manuel passer. er det et stivt bagtøj du har? eller multilink...
MVH søren




det skal være multilink,og det skal hægtes på en golf 4x4
dvs det kun er selve klumpen du skal bruge? eller hele (det brede) bagtøj?
MVH søren
bs
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 okt 2010, 12:26
Geografisk sted: Fyn

#9 Indlæg af bs »

skal kun bruge klumpen
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

ville nok selv kigge på noget andet...
skal der være meget ydelse og greb?
for så tror jeg måske ikke volvodelene holder.
toyota supra mk 4 na....?
MVH søren
Besvar