Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 07:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

nu bliver der snart meget koldt så kunne man jo godt varme sig ved svejseren så jeg mangler nogle tegninger af over en eller anden selvbygger buggy med gode tegninger af hjulophæng evt flere foreslag vil ikke være dårlig gerne til 4wd
hilsen
mike

ps motor og er der ikk tænkt så meget på nu men skal ikke være sløv (v6-v8 komp)
og skal være billige i dele osv

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

det er der måske ingen ting af i dk
:-O :-O :-O

Junior Medlem

altså en buggy er bugget på en VW boble bund med et eller andet fiber kaross boltet oven på, typisk kortes vw bunden ca 30-50 cm. ellers skal du bygge en hor rod på en eller anden gammel amerikansk ramme. Med dansk registerrings attest.. VIGTIGT, hvad med en 32 ford (se DHB 2002) eller en 40 willys coupé, men den der med at svejse ophæng selv er en fy fy, i hvertfald hvis du skal til sun med dyret.

Når en Hot Rod skal godkendes på teknoligisk institut skal ophæng komme fra biler der er godkendt i danmark, tricket med sådan en er at bruge stumper (fortøj, bagtøj, ramme, motor, gearkasse og kaross) der har en gennemsnitlig alder der er så gammel som muligt, derved bliver afgiften lavere, og kravene til forurening er lavere..

jeg er selv ved at bygge en rod, så hvis du vil høre nermere om hvordan reglerne er så skriv en mail til mig..

Medlem

skal ikke synes men var ment som legetøj

Medlem

min ide var at lave en stor crosscar ell lign den der med en vw-bund er for stiv jeg ville gerne have noget ala dobbelt wishbone(mb) ell f1 undervogn men til terræn / lidt vej men ikke nogen ca mål fra en br-gocart:-P

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
I england bruger de en ford sierra undervogn i feks ac cobra da både for og bagvogn er uafhængig. Så er det ellers med at lave et chassis selv. Jeg har set en kadett b undervogn med hjemmelavet ramme bygget til gokart for 1000 kr rør og masser af tid. Kadett b manta/ascona a gamle rekord/commodore og volvo 142 har en forbro med indbygget støddæmpere. Hvis du ikke har for meget mod på hjemmebygget ramme så tag en pickup ramme og flyt motoren langt tilbage.

Junior Medlem

Faktisk har jeg som projekt da jeg læste ingeniør lavet tegninger og beregninger på en ramme til en hot rod i ford T stil. den er godt nok tegnet til langsgående bladfjedre og stiv bagaksel, men den er med vilje lavet stiv nok til at kunne montere jaguar bagtøj og v-8 med hensyt til fortøjet så står det jo dig frit for at lave lange triangler og montere ekesmpelvis opel manta spindler der jo har tandstangen monteret bag selve forbroen. opbygngen er i 100x50x2,5 RHS profiler samt lidt plade, ellers er karossen op til dig selv,

men hvis du er helt vild med at svejse til vinter så byg da sådan en her
http://autohobbypage.com/cgi-bin/_image ... all021.jpg

http://autohobbypage.com/cgi-bin/_image ... all021.jpg

Medlem

hmm en forbro med stor vandring og indbyggede fjedre vil være det nemmeste til foran, nogle forslag?
nogle foreslag til en god tandstang?
til bag kunne jeg godt tænkt mig noget med lange triangler men pga trækakseler ka jeg ikke placere en fjeder, jeg ved ikke hvor den ka sidde og hvordan ellers:-/
men ellers kunne man jo godt nøjes med sierra (måske jeg kan finde nogle tegninger over rs200 den er lavet som kitcar (er i et vmax tror jeg))
att jacob jeg kan ikke se dit billed men jeg er intresserst i dit projekt evt mail mig
spændende side tak hvordan indsætter man et link+billed?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time