Info om JDM motorer...

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

Info om JDM motorer...

#1 Indlæg af hYe »

F.eks. Nissan's vq motorer..

Tænker mest på vq30det.. Syntes det er helt umuligt at finde nogle reparations manualer til dem på nettet..

Tænkte på at anvende en sådan til et fremtidigt projekt.
Men jeg syntes ikke det vil være særligt smart at stå med noget uden at kende et eneste tilspændings moment, hvis nu f.eks. en toppakning skulle ryge..

Så hvis der er nogen der kender nogle gode sider eller programmer, så tager jeg gerne i mod :reading:
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Dennis_larsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 maj 2010, 11:39
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

#2 Indlæg af Dennis_larsen »

Tilspændingsmomenter
Tilspænding, Nm Standard normer

Topstykkebolte, trin 1, Nm 29 Nm olierede

Topstykkebolte, trin 2, Nm 113 Nm + løsn

Topstykkebolte, trin 3, Nm 29 Nm

Topstykkebolte, trin 4, Nm 118 - 127 Nm (eller 100° - 105°)

Topstykkebolte, trin 5, Nm (Ingen efterspænding)

Arbejdstid for udskiftning af toppakning 4 timer

Hovedlejebolte, Nm Spænd 74 Nm, (Trinvis)

Plejlstangsbolte, Nm 37 - 45 i 2 trin

Svinghjulsbolte, Nm 137 - 157 (Aut. 88 - 108)

Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm Spænd 145 Nm

Knastakselhjul/ lejer, Nm 123 - 132/ 18 - 22

Pumpehjul, Nm Spænd 60 Nm

Dyseholder/ Dyser i topstykke,Nm Spænd 90 Nm / Spænd 65 Nm

Gløderør, Nm Spænd 17 Nm

Hjul, Nm Spænd 108 Nm

Fornav/ Bagnav, Nm 34 - 39 løsn (Rullemodstand 1,4 kg/)
you break it, you buy it..!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

gløderør? dyser i topstykke?
er det en diesel på det japanske marked?
MVH søren
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#4 Indlæg af hYe »

Sad også lige og savlede, indtil jeg så gløderør.. Holder med Søren her, det må være en diesel.. Men tak for besværet :)
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

Jeg finder det her på wiki -Kvik hvis det er en diesel

#5 Indlæg af uno »

VQ30DETThe 3.0 L (2987 cc) VQ30DET is a turbocharged version of the VQ30DE. Bore and stroke remain the same at 93 mm and 73.3 mm respectively, and it has a compression ratio of 9.0:1. It produces 270 PS (200 kW; 270 hp) and 271 lb·ft (367 N·m). From 1998 onwards, it produces 280 PS (210 kW; 280 hp) @6000 rpm and 285 lb·ft (386 N·m) @3600 rpm. -det er en benziner, som fåes med direkte benzin indsprøjtning.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Besvar