HVIS MAN VAR TYVE ÅR.... volvo turbo
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
HVIS MAN VAR TYVE ÅR.... volvo turbo
det er jeg desværre ikke..
men en baghjulstrukket turbobil med spær, et år til syn og køreklar.
at den så ligner lort og der står volvo 940 på trækker selvfølgelig ned. for nogen.....
hade jeg været de få år yngre, så ville jeg sænke bilen, male den matsort, lave en stor udstødning, samt købe en større turbo og en knast. lidt MS og måske nogen brede fælge.
nogen der klar på at gætte på hvad totalprisen ville kunne holdes på?
MVH søren
men en baghjulstrukket turbobil med spær, et år til syn og køreklar.
at den så ligner lort og der står volvo 940 på trækker selvfølgelig ned. for nogen.....
hade jeg været de få år yngre, så ville jeg sænke bilen, male den matsort, lave en stor udstødning, samt købe en større turbo og en knast. lidt MS og måske nogen brede fælge.
nogen der klar på at gætte på hvad totalprisen ville kunne holdes på?
MVH søren
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Incl bil; under 20k, og 350 pålidelige hk, hvis man skal købe nye dele. Hvis LQS kigger i gemmerne, så mangler han kun timerne.
Kender en der har gjort det nummer på en 7xx serie. 14.500kr for baghjulstrukket turbobil med konservative 320hk. Prisen er incl nysynet bil. Value for money.
Kender en der har gjort det nummer på en 7xx serie. 14.500kr for baghjulstrukket turbobil med konservative 320hk. Prisen er incl nysynet bil. Value for money.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Hvis man er kreativ, og ikke går så meget op i BLING BLING(hvilket jeg ved du ikke gør søren), så kan man bygge en meget billig bil.
Husker da vi byggede starlet med 465hk, som vi vandt DHB med, den stod i 22 kilo, incl nye MT dæk. Den var der heller ikke meget bling bling over, og udelukkende brugte dele
BTW søren, syntes jeg så den kaffeblå stod og sank i jorden på en mark
Husker da vi byggede starlet med 465hk, som vi vandt DHB med, den stod i 22 kilo, incl nye MT dæk. Den var der heller ikke meget bling bling over, og udelukkende brugte dele
BTW søren, syntes jeg så den kaffeblå stod og sank i jorden på en mark
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg kan ikke få de priser til at stemme.
Færdigsamlet MS ca 3500 kr
WB løsning 2000 kr
Div sensorer 1000 kr
Dyser 1500-2000 kr
Motorstyring i alt 8000-8500kr
Ny kina turbo 3300 kr
div dele til udstødning 1100 kr
Div dele til at samle det hele 1000 kr
Ialt 13400-13900 kr
For 300+ hk med nye dele
Styling.
1200 kr til matsort
1300 kr til et sænkningssæt
6000 kr til et sæt hjul
Ialt 8500 kr til styling
Så nu er vi på 21900 kr
bil 5000 kr
ialt 26900 kr
Vi fjerner stylingen og lander på 18900 kr
Så nu har vi 1100 kr tilbage til
knastaksel
svinghjul
og en kobling der kan holde til momentet.
Og så lige undrvognen der nok skal friskes op til den større effekt.
MVH
Morten
Færdigsamlet MS ca 3500 kr
WB løsning 2000 kr
Div sensorer 1000 kr
Dyser 1500-2000 kr
Motorstyring i alt 8000-8500kr
Ny kina turbo 3300 kr
div dele til udstødning 1100 kr
Div dele til at samle det hele 1000 kr
Ialt 13400-13900 kr
For 300+ hk med nye dele
Styling.
1200 kr til matsort
1300 kr til et sænkningssæt
6000 kr til et sæt hjul
Ialt 8500 kr til styling
Så nu er vi på 21900 kr
bil 5000 kr
ialt 26900 kr
Vi fjerner stylingen og lander på 18900 kr
Så nu har vi 1100 kr tilbage til
knastaksel
svinghjul
og en kobling der kan holde til momentet.
Og så lige undrvognen der nok skal friskes op til den større effekt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Jeg har en ide til, at gøre din liste billigere
Morten VJ skrev:Jeg kan ikke få de priser til at stemme.
Færdigsamlet MS ca 3500 kr Brugt/opgivet MS projekt 1000-2000
WB løsning 2000 kr Låne en til indkørsel alene 0kr
Div sensorer 1000 kr En tur på skrotten med en skævbider max 6øl
Dyser 1500-2000 kr En ekstra række dyser boret i topstykket (evt Med i de 6øl)
Motorstyring i alt 8000-8500kr
Ny kina turbo 3300 kr Gammel lastbilturbo 0-500kr, Har engang købt 2stk til V8 Deutz for ialt 200kr(kan gøre det igen hvis lejligheden byder sig)
div dele til udstødning 1100 kr Gamle dele fra føromtalte skrotplads/klunset ved en smed, lidt flere øl
Div dele til at samle det hele 1000 kr
Ialt 13400-13900 kr
For 300+ hk med nye dele for 300+ hk med brugte dele et sted mellem 1000 og 4000 alt efter frækhed og goodwill på skrotten og div andre steder
Styling.
1200 kr til matsort
1300 kr til et sænkningssæt
6000 kr til et sæt hjul
Ialt 8500 kr til styling
Så nu er vi på 21900 kr
bil 5000 kr
ialt 26900 kr
Vi fjerner stylingen og lander på 18900 kr Vi fjerner stylingen helt
Så nu har vi 1100 kr tilbage til
knastaksel Kan findes rundt omkring, alternativt kan Bo i Kvong slibe en sjov profil
svinghjul Det laver man selv i en drejebænk, hvis man føler det er nødvendigt
og en kobling der kan holde til momentet. Det laver man også selv, dog med lidt flere dele ca 800kr
Og så lige undrvognen der nok skal friskes op til den større effekt. Her kan man også mange ting selv
Ialt små 5000 +bil, mindre hvis der går sport i at handle/klunse.
MVH
Morten
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!