HVIS MAN VAR TYVE ÅR.... volvo turbo

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#71 Indlæg af lqs »

T-rex.... den har jo ry for at have været dum.
desuden skulle der godt nok en stor helikopeter til... altså hvis herr T-rex skulle med navisælerne på besøg i venligstemte nabolande. til gengæld kunne skudsikker kevlarvest og titantænderne vel spares væk!
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#72 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:T-rex.... den har jo ry for at have været dum.
desuden skulle der godt nok en stor helikopeter til... altså hvis herr T-rex skulle med navisælerne på besøg i venligstemte nabolande. til gengæld kunne skudsikker kevlarvest og titantænderne vel spares væk!
MVH søren


en t-rex kunne let plantes med en chinook. tænkte man også kunne spare sælerne væk hvis dyret var lige så grumt som udseendet antyder.

De ville nok begynde at skyde efter den med RPG og lign. russisk isenkram.

Ville blive dyrt i titanium at skifte det tandsæt..tænker i øvrigt at titan var et håbløst materiale til det formål, men god reklame værdi...

fint dyr at gå på jagt efter med en passende størrelse slugs. mere 1:1 end normalt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#73 Indlæg af Gummispoiler »

Jeg tror i har set for meget Dino riders...!

Billede
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#74 Indlæg af lqs »

Gummispoiler skrev:Jeg tror i har set for meget Dino riders...!

Billede
ved slet ikke hvad det der DINO noget er?
sandheden er nok bare at HENRIK og tildels jeg... hørte efter i skolen. efter skolen så vi brødrene BISP. de kørte voldsom volvo. det kan evt også være at de brødre var på tv, ti år efter skolen hade opgivet mig?
nok om det.
har sendt nogen billeder til henrik. dem sætter han måske ind?
det er turboladeren, med forør og WG. der mangler et rør over til forrør fra WG. det er fordi jeg ikke kan finde noget flexrør, der er småt nok. der er også billeder til sammenligning, af turboer der var med i overvejelsen til budgetvolvoen.
der er T70. en kina T3/4 og en dyr mærkevare kugleleje ting.
den kkk der skal på, fandt jeg makkeren til.... tror måske ikke længere de har siddet på skårlægger?
makkeren ser ud som om den har kørt på GAS! helt hvid i turbinehuset... størrelsen på turbinehuset, var den mest tungtvejende grund til valget. tror ikke WG kommer til at flowe voldsomt meget. derfor er der heller ikke gjort så meget ud af placereringen af rør til WG.
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#75 Indlæg af HenrikGM »

Kunne du ikke bare sende billederne i mails som sidst...?

Du har sendt et diasshow.....Ingen grund til at komplicere det så meget, kom nu bare med de billeder på mail istedet...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#76 Indlæg af grydesvamp »

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15420

Her søren.. det er MEGET NEMMERE end at sende billederne helt til herning, for så at ligge dem ud.
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#77 Indlæg af grydesvamp »

[img][img]http://img42.imageshack.us/img42/4458/lhunden.jpg[/img]

Øl-Busk'en.. Bedre sent end aldrig ;)




hvordan man så rejser billedet op må guderne vide.

Imgshack spørger om du vil registrere dig hos dem det trykker du NEJ til. når du leder efter billeder du vil ha uploaded kan du godt vælge flere på en gang og så uploade hele lortet på en gang..
Fri bane fuld hane! :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#78 Indlæg af lqs »

så er nye... turbolader og WG samt 3" udstødning prøvekørt.
satte en blød fjeder i wg trods alt. bla for at undgå larm fra den åbne wg. ladetryk lige omkring 0.3bar måske lidt mindre. kun et ur med skala til over to bar at kigge efter. ladetryk fra 2000rpm i 5. gear. måske fuldt fra 2500-3000 i de små gear. bliver sikkert bedre, når det ikke kun er fjeder i WG der bestemmer.
trækker tydeligt mere end med gl standard miniturbo. men stadig er der ingen grund til ikke at skifte gear ved 4500! det er i den grad en traktor, med traktorknast. håber en K knast kan ændre den oplevelse. bestemt ikke noget vilddyr. men på rette vej. en anden styrring og større dyser kommer snart.
MVH søren
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#79 Indlæg af grydesvamp »

plejlstænger ? lige når det går bedst dør de jo.. ;)
Fri bane fuld hane! :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#80 Indlæg af lqs »

plejlstænger... ? ja på sigt.
men kommer motoren nu blot op i omdrejninger, så TROR jeg ikke det er nødvendigt. hvis/når de er tilbøjelige til at bøje, så må det være pga voldsomt moment. knast og stor varmside på turbolader, burde hjælpe med at holde moment nede.
om det så skal være kinastænger? eller M stænger eller noget helt andet?
MVH søren
Besvar