Volvo 16V turbo
Redaktør: Moderatorer
-
jesperhj
- Junior Medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02
Volvo 16V turbo
hej
er der nogen som ligger inde med typegodkendelse på en volvo 760 fra 1988(b230ET)?mht effektforøgelse på over 20%..
Der er lagt en b230FT i fra 1995 med oliedyser og ny indmad til 500hk++ og med 16V topstykke, og har fået en snak med synsmanden om det..det skulle ikke være noget problem at få den synet bortset fra at jeg mangler en typegodkendelse for at slippe for at køre bilen til et testcenter og betale mere end hvad godt er.
og ud over det skal jeg også betale en afgift til skat for konstruktionsændringen(andet topstykke end std.)
nogen der evt har en typegodkendelse eller andet spændende at byde ind med?
mvh jesper
er der nogen som ligger inde med typegodkendelse på en volvo 760 fra 1988(b230ET)?mht effektforøgelse på over 20%..
Der er lagt en b230FT i fra 1995 med oliedyser og ny indmad til 500hk++ og med 16V topstykke, og har fået en snak med synsmanden om det..det skulle ikke være noget problem at få den synet bortset fra at jeg mangler en typegodkendelse for at slippe for at køre bilen til et testcenter og betale mere end hvad godt er.
og ud over det skal jeg også betale en afgift til skat for konstruktionsændringen(andet topstykke end std.)
nogen der evt har en typegodkendelse eller andet spændende at byde ind med?
mvh jesper
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg tror jeg har det dok liggende, men du har stadigt et emissionsproblem medmindre du tager en original motor alt incl.
Du skal dokumentere du bliver under 238hk og 310Nm, hvis jeg husker korrekt...skal tjekke det senere i aften når jeg kommer på den anden pc.
Du skal dokumentere du bliver under 238hk og 310Nm, hvis jeg husker korrekt...skal tjekke det senere i aften når jeg kommer på den anden pc.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
hov, hvori består identitetstabet?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:hov, hvori består identitetstabet?
16v og turbo, det lyder som et godt argument, for at motoren mister sin identitet, som værende en original monteret motor i denne bil.
Men det er måske inden for bagatel grænsen.
Emmisions kravene er helt klare, den skal måles på ny.
Da det er en motor der ikke findes til denne model!!
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jakobsen skrev:Nej det skulle ha været en 740 så ku den godt ha haft en 16v turbo motor...
Holder også på det Morten siger at der skal emissions papir før den blir godkendt.
Dermed ikke sagt at den ikke kan synes uden
Hrm?
Er du sikker på at 7xx karossen kan findes med en B204FT motor?
Hvis ja, så kan bilen jo bygges om til denne motor uden den store ballade ud over lidt håndører til skat.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gummispoiler skrev:Var den 16v turbo ikke bare en 2.0 og ikke en 2.3 ????
Præsis
B234f 2,3l suge motor 16v
B204ft 2,0l med turbo 16v
B230ft 2,3l med turbo men kun 8 ventiler.
Motoren der er tale om findes ganske simpelt ikke!!
Og er derfor umuligt at få nogel godkendelser på fra Volvo.
Så dermed er der dømt fusk!!!
Hvis den skal godkendes.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html