Bmw E30 motorskift

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Frederik Holm

#11 Indlæg af Frederik Holm »

Jeg vil bare gerne have en drift-bil til selvopbyg :) Jeg har en E30 jo men det er bare utroligt svært at få den til at drifte med 1.6 motoren.

Så hvad er den endelige konklusion?

E50 motor uden tryk?
Martin!
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

#12 Indlæg af Martin! »

Ja er jo lidt hvor mange penge og tid du vil ligge i det.. M50 moteren er rimelig nem og ligge over i.. Gir dig de hk så du kan øve dig, for det er langt fra kun og ha en bil med en masse kræfter..
Ikke af det ikke hjælper på det, men der er også undervogn, bagtøj, styrudslag som er ting man skal huske på.

Så er lidt hvor mange penge du vil smide i det, og hvor meget du kan lave selv..
Men som skrevet før, ville jeg da starte op med M50B25 motor og en anden undervogn, svejst bagtøj og så se om det er noget for dig.
Inden du smider for mange penge og tid i det..
Frederik Holm

#13 Indlæg af Frederik Holm »

Hvilken undervogn vil du anbefale? Og styrudslag?
Martin!
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

#14 Indlæg af Martin! »

Undervogn er igen hvor meget man vil bruge på det.. Men en rimelig hård undvogn og måske lige kigge dine undervognsbøs igennem..

Men igen vil jeg ikke bruge en masse penge før jeg havde været på en bane og prøve tingene..

Styreudslag= du får bilen til og dreje mere :rock:

Få en motor i der kan lidt mere og svejst bagtøjet og anden undervogn.. Og så bare samle en god stak brugte dæk og ud og lege :D
Frederik Holm

#15 Indlæg af Frederik Holm »

Thanks man!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#16 Indlæg af grydesvamp »

jeg kender en der er gået lidt død i hans drift bmw. jeg skal lige spørge ham om den er til salg.. det ville i hvert fald være en nem (og ret sikkert BILLIG start.)
Fri bane fuld hane! :-)
monster
Junior Medlem

#17 Indlæg af monster »

Ang. undervogn, jeg kører selv med en FK Königsport, den version med Koni dæmpere, den virker rigtigt godt. Min er den rustfrie udgave og jeg fik den til 7K, undervognen må du ikke undervurdere.
Ligeledes som nævnt når du er nede og skrue så skift til PowerFlex i alle bøsninger, det vil du kunne mærke med det samme.
Styreudslag, det er nemt at få mere styreudslag på en E30, en skive i tandstangen ligesom på alle andre biler. Men det er typisk ikke ret meget den kan få fordi fælgene så vil gå på, afhængigt af fælgstørrelse selvfølgelig.
Men en E30 med påbygget E36 tandstang med servo er et godt udgangspunkt.
Besvar