Motor går på 5 ud af 6 RB26DETT

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Nu har jeg aldrigt brugt den type tester med skriveren i, men jeg tænker man ville lægge alle kurverne på samme graf, eller har jeg misforstået noget?

De ser for ens ud til at du kan bruge det til at finde fejlen.

Som tændrørene ser ud, så start med at hive dem over højre skulder, det er trods alt en billig test.(og så skaldu nok have justeret lidt på blandingen hvis det næste set ser ligedan ud efter kort tid!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#22 Indlæg af Jakobsen »

Korrekt Henrik :) min far vidste ikke lige man kunne klikke den op så alle målinger var på samme kort :)

Men det her gav en ide til kompressionen i vært fald.

Rørene her HKS M40 de har kørt måske 2000kn de er fra sidste gang motoren kørte. Men ja har os overvejet at smide nogle billige test rør i til at starte den op på. Smider også en AEM Wideband sensor på så jeg kan se blandingen på dyret, men forstår stadig ikke helt hvad fejlen er på bilen lige pt.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#23 Indlæg af m power »

de hks iridum rør holder ikke til at få en fed blanding, de brænder af for et godt ord.
det kunne meget nemt være dem der er problemet.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#24 Indlæg af HenrikGM »

HKS tændrør...?

løber koldt ned af ryggen.

Har lige hjulpet en med at komme af med samme problem med bosch iridium fancy performance tændrør til 129kr/styk.

Vi byttede til std NGK rør ala plæneklipper, og nu kører bilen igen.

Min læring her: Billige tændrør ala plæneklipper er ofte bedre performance end performance rør, og ihvertfald SLET ikke så hyteriske for at blive mishandlet lidt.

Har set det så mange gange nu, så det nærmest er mere regel end undtagelse at de dyre rør fejler.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#25 Indlæg af K-FINN »

Hehe, ja det er jeg squ og set en del gange.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#26 Indlæg af Jakobsen »

Nå så er ferien forbi :D Har desværre ik været ude ved bilen endnu, men fandt det her klip af motorens første start, det lyder som om den går på alle 6 i starten, dog er tændingen ik helt som den skal være som i kan høre, ved ik om det kan skyldes.. Der er desværre en masse EL pis på sådan en motor AFM sensore osv alt spiller jo ind desværre...

http://s776.photobucket.com/albums/yy41 ... G_2283.mp4
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#27 Indlæg af Jakobsen »

Såå blev jeg kørende :) tændrør og spole dejligt :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#28 Indlæg af K-FINN »

Det kostede så også lidt BLOD sved og tårer :-)

Btw, FUCK mand den Gtr32 trak
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#29 Indlæg af Jakobsen »

Ja hehe det må man sige føj da :wow: Fik da jord kontakt et par gange hehe :gnaek:


Ja når den lige vægnede så kom der godt skrald på, fik også en lille tur jøsses :gnaek:

Du må ha en GTR næste gang og en GT45 raket på :popcorn:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#30 Indlæg af K-FINN »

Ja, der var lidt turbo tøven, men AFR sagde også 10.0-1 når der skulle bygges ladetryk, men så skal je satme også lige love for den vågnede.

Tør det ikke, det koster en formue de RB26, nej så hellere en GTS32 med 2jzgte, :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar