POWER og PANDEKAGER d-24-9
Redaktør: Moderatorer
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
- Geografisk sted: Sønderjylland
Top 5 da jeg tog hjem:
Amerikaer belair twin turbo ting: 917 hk
Gert Kadett: 673 hk
Skoda Octavia VRS: 538 hk
Seat Altea: 525? hk
Captian slow corolla v8 turbo: 5xx?
Amerikaer belair twin turbo ting: 917 hk
Gert Kadett: 673 hk
Skoda Octavia VRS: 538 hk
Seat Altea: 525? hk
Captian slow corolla v8 turbo: 5xx?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
NM er en beregnet værdi. de afhænger af hvor præcist omdrejningstal er indtastet.
HK er en reel værdi, der har nok ikke været flere da din bil var på OTTOs felt.
eneste teoretiske mulighed for flere nm og færre hk er hjulspænd. men tænker ikke det har undgået hverken din eller OTTOs opmærksomhed?
altså at hjulspændet virker ala en converter. der ville komme røg fra dæk....
dine tidligere målinger, er de lavet på et felt hvor rullerne, er låst sammen? altså med kæde eller tandrem?
hvis nej... så er der en god mulighed for fejlmåling, pga at kun den ene rulle har været trukket med op i fuld hastighed. ret almindelig ved kratigere biler, der rulles på et felt hvor rullerne ikke er låst sammen.
kontakt evt OTTO, hvad han ikke ved om effektmålinger på enertifelt, er der nok ingen andre i dk der ved!
MVH søren
HK er en reel værdi, der har nok ikke været flere da din bil var på OTTOs felt.
eneste teoretiske mulighed for flere nm og færre hk er hjulspænd. men tænker ikke det har undgået hverken din eller OTTOs opmærksomhed?
altså at hjulspændet virker ala en converter. der ville komme røg fra dæk....
dine tidligere målinger, er de lavet på et felt hvor rullerne, er låst sammen? altså med kæde eller tandrem?
hvis nej... så er der en god mulighed for fejlmåling, pga at kun den ene rulle har været trukket med op i fuld hastighed. ret almindelig ved kratigere biler, der rulles på et felt hvor rullerne ikke er låst sammen.
kontakt evt OTTO, hvad han ikke ved om effektmålinger på enertifelt, er der nok ingen andre i dk der ved!
MVH søren
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.
og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på
nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.
det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del
pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?
mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.
er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"
det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader
Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske
(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)
og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på
nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.
det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del
pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?
mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.
er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"
det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader
Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske
(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Captain Slow skrev:det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.
og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på
nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.
det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del
pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?
mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.
er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"
det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader
Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske
(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)
Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.
Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44518 nej hør nu, feltet viser for meget!