POWER og PANDEKAGER d-24-9

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#11 Indlæg af Captain Slow »

Regner med vi kigger forbi
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#12 Indlæg af Saab-Daniel »

Deltager ikke selv, men regner med min bror kører et smut til fyn!
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#13 Indlæg af Jesper H »

Kommer :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#14 Indlæg af Jesper H »

Top 5 da jeg tog hjem:

Amerikaer belair twin turbo ting: 917 hk
Gert Kadett: 673 hk
Skoda Octavia VRS: 538 hk
Seat Altea: 525? hk
Captian slow corolla v8 turbo: 5xx?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#15 Indlæg af Captain Slow »

542hk / 755nm
mangler 100-150hk, men hvor de "nye" 50nm kom fra aner jeg ikke,

desuden er begg dele rykket 1200 rpm ned..

a´ fatter æ´ en meter ??
I love everything thats fast enough to do something stupid with
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

NM er en beregnet værdi. de afhænger af hvor præcist omdrejningstal er indtastet.
HK er en reel værdi, der har nok ikke været flere da din bil var på OTTOs felt.
eneste teoretiske mulighed for flere nm og færre hk er hjulspænd. men tænker ikke det har undgået hverken din eller OTTOs opmærksomhed?
altså at hjulspændet virker ala en converter. der ville komme røg fra dæk....
dine tidligere målinger, er de lavet på et felt hvor rullerne, er låst sammen? altså med kæde eller tandrem?
hvis nej... så er der en god mulighed for fejlmåling, pga at kun den ene rulle har været trukket med op i fuld hastighed. ret almindelig ved kratigere biler, der rulles på et felt hvor rullerne ikke er låst sammen.
kontakt evt OTTO, hvad han ikke ved om effektmålinger på enertifelt, er der nok ingen andre i dk der ved!
MVH søren
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#17 Indlæg af Captain Slow »

det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#18 Indlæg af m power »

Captain Slow skrev:det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)


Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.

Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#19 Indlæg af m power »

Ja det var jo en super dag hos Otto, vejret var jo også med os :D

Jeg havde da også lige min Supra på rullerne, det blev til 505,2 hk og 594nm 8)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44518 nej hør nu, feltet viser for meget!
Besvar