Jeg forstår ideen i at afveje stempler og plejlstænger når man har flere cylindre, og også at man kan balancere krumtappen.
Men hvordan angriber man lige det på en 1-cylindret?
Afvejning af stempel/krumtap på en 1cylindret
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Afvejning af stempel/krumtap på en 1cylindret
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
http://www.stage6.dk/pl/Aprilia_SR50_R_ ... p_669.aspx
det er der også på en 1 cylindret så vidt jeg kan se.
det er der også på en 1 cylindret så vidt jeg kan se.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg troede heller ikke der var det vilde at hente på en 1 cyllindret men jeg tog fejl, var sidste weekend ude og lege på en kraftigt modificeret yamaha yfz 450 (atv/quad) der havde fået hele turen mht tuning, deriblandt også afbalancering af krumtap og stempel, og det kan sku mærkes, alle de vibrationer som der forekommer på min og alle andre jeg har prøvet er reduceret med i hvert fald 30%! det er ret vildt.
men jeg skiller dog ikke min maskine af for at få den afbalanceret da det koster min, en tudse i pakninger og den kører ganske fint pt..
men jeg skiller dog ikke min maskine af for at få den afbalanceret da det koster min, en tudse i pakninger og den kører ganske fint pt..
Fri bane fuld hane! 
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
Re: Afvejning af stempel/krumtap på en 1cylindret
Runesm skrev:Jeg forstår ideen i at afveje stempler og plejlstænger når man har flere cylindre, og også at man kan balancere krumtappen.
Men hvordan angriber man lige det på en 1-cylindret?
afvejning er en ting man kan selv med rette værktøj (på motore med flere cylindre) på en single er det næsten ligemeget medmindre du skal meget højt op i rpm , så hedder det dog letning og ikke afvejning da der ikke er nogen dele der skal veje det samme
ballancering er lidt mere tricky , det skal gøres af en fagmand der ved hvad han laver , ikke noget jeg ville rode med selv
mvh luske