Hm... anden Martin såmartin306xsi skrev:Brian> Det tror jeg ikke har været mig. Hvornår skulle det ha været?
Ny knastaksel - 1.6l 8V
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Meget gerne! I første omgang bliver det med std, knasthjul - er den helt skæv må jeg se på et justerbart.Wildert skrev: Ellers kan vi jo - når du er klar med den kværn - lige tage en hurtig session med måleur og gradskive.
Jeg har købt en TU5J4 toppakning, den er tyndere end en TU5J2 pakning. Jeg regner dog med lige at løbe toppen efter med en flapskive eller 50 og få den rettet af. Om jeg skal bekoste nye vinkler på sæderne må tiden vise, men jeg tror det ikkeWildert skrev: Hvis du planer top (hvilket jeg da ville overveje hvis du skal blive lidt hidsig med det alligevel), så vil det være en god ide at få knasten timet anyway. Så kan man jo lige time en original hvis du synes det er vigtigt/sjovt.
Knasten er indkøbt, slibesæt, toppakning og tandrem ligger og venter. Lige nu spekulerer jeg på om jeg skal lade ventilstyrene være i fuld længde, eller om jeg skal fjerne dem når jeg porter toppen. Du har da slebet dem ned på golleren ikke?
edith: Har du stadig 306 GTI dyserne liggende?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ventilstyrsafkortning:
HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)
Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)
De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!
HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)
Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)
De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Det er primært for at give plads til sliberen, ikke så meget for flowets skyld. Jeg kan ikke komme til at gøre dem dråbeformede i porten.HenrikGM skrev:Ventilstyrsafkortning:
HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)
Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)
De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!
