Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 18:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Pumpen er en FEBI "made en germany". Mener der er et billede af den på første side i tråden. Motorbygger sagde at den skulle være "født" med en KG Trimning-pumpe, og den sidder i hvertfald ikke i længere. Så nogen har nok monteret denne FEBI pumpe på et tidspunkt.


Den såkaldte "KG trimning" pumpe, hvor kommer den fra?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 20:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Den kommer fra KG Trimning i sverige. Den er ikke i deres webshop, men i deres trykte katalog. Koster ca. 1700 svenske.

I dag fik jeg ny pumpe på, og nu kører vognen! Det var godt jeg fik en ny, for den som sad på før var en "lille almindelig". Man kan tydeligt se at den nye er en høj-kapacitets, da "pumpehuset" er nogle mm højere!

Så det er egentligt utroligt så godt den motor her har klaret sig, på trods af de driftbetingelser den har haft

Billede

Billede

- For lille oliepumpe
- Tilstoppet oliesi
- Smadret O-Ring på trykrør
- Har garanteret kørt med alt for lavt olietryk gennem lang tid

Jeg kørte en god lang tur i den, også på motorvej hvor den fik lidt klø. Nu stiger den ikke "over normalt" i vand-temp længere, ved hård kørsel :shock:

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Senest rettet af Volvo-Dennis 15 dec 2011, 21:09, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 20:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Godt du fik rettet fejlen :)

Men en alm olie pumpe har jeg dog aldrig haft problemer med :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 21:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Heller ikke mig! Ikke før denne gang :gnaek:

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 21:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det jeg mener er at KG trimning vel næppe selv producerer en oliepumpe....Så hvem gør så, og hvad er det for en pumpe...?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 21:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ja, det er jo et godt spørgsmål :)

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 21:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Ja, det er jo et godt spørgsmål :)


ja, det kan jo være det faktisk var en kg pumpe du lige skuede af...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 21:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ja, det er ikke utænkeligt!

Men jeg har hørt at KG's pumper har én stor si i bunden. Den har ikke hul, med en si inde bagved, som vist på de to her. Men igen, det er bare noget jeg har hørt. Så det er jo ikke brugbare facts.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 17:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
en stor si i bunden lyder som B20 oliepumpe...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 18:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
En B20 Pumpe kan man da ikke sætte på alm stillet motor ? den passer da kun på oprejste motore, det samme med bundkaret :shock:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team