Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 09:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
K-FINN skrev:
Tror nemt budget holder, da vi lavede 500hk starlet som vi vandt DHB med, løb det kun op i 22000kr, det var incl 2 stk nye MT dæk..

Hvis man er ligeglad med hvordan dele ser ud, og hvad farve de har, behøver det altså ikke koste ret meget..

Man skulle indføre folkerace konceptet i en unlimited klasse. Det kunne nok fjerne al bling-bling i en fart.

Hurtigst for 50k.
Hvor stærkt kan man køre for de penge?

x2

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hvad med
bur + godkendt 4 punkt sele
racersæde går ud fra den udelukkende er til banekørsel da den kun kan rocker synes.
Med hensyn til automatgear selv en th400 vil være på grænsen.
Converteren vil ihvertfald skulle skiftes + manuelt ventilhus og intermediate sprag. Det løber hurtigt op.
Supraens kan ombygges men dyrere igen
Springkåbe eller tæppe anbefales hvis man er glad for sine ben.
nye bøsninger og støddæmper + bremser, rør, slanger. de volvo jeg har lavet bremser på fornylig har været totalt nedkørt i alt mekanisk de har jo som regel kørt 400000.
spær helst 9" centersektion
Nye dæk
pladearbejde + forstærkninger så dørene kan åbnes efter første køretur
5000-10000 kr til el og varme i værksted mens man bygger den
Med hensyn til folkerace budget. Alle dem jeg kender får en kammerat til at ligge bud ind på bilen for at få den med hjem. Selv om bilen ligner skrot er det mange timer og penge der ellers går tabt
Jeg er bange for at det altid vil være dem der ikke kan kende forskel på dit og mit der vil stå som vinderen da de bare stjæler det de skal bruge.

Titel:
Mester Medlem

vi kan jo også starte med at skrive at der er brug for et værksted til min. 1000000kr. dertil en lukket trailer til 180000kr og en bil til at trække trailer til 350000kr. men det er vel egentlig ikke så relevant.... mindre kan også gøre det. en termokedeldragt koste nok mindre end varmen til et stort værksted i to dage....
http://www.boostlogic.com/catalog/p1438 ... _info.html link til gearkasse opgradering. tænker også man kunne gøre det samme ved gearkassen selv! som sagt har jeg sådan set alle delene til et lignende projekt. er der nogen der vil byde ind på at købe delene eller vil være med til at lave projektet, hører jeg gerne fra jer.
MVH søren
ps har rockerne fået egen synshal?

Titel:
Mester Medlem

link til bøjle. ikke at den ikke kan laves af sorte hydralikrør nede på arbejdet....
http://www.finess.se/Undersidor/Produkt ... acing.html

Titel:
Moderator

lqs skrev:
ps har rockerne fået egen synshal?

:lol:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg er blevet tilbudt stemplede synspapirer for 2500. Kender til flere kunder der har synet tryk biler på denne måde. Det ved alle så det behøver i vist ikke at spørge om. bur skal være 3.2 mm. sømløst
Hvad med ny tandrem og nye pakninger. Det er en over 15 år gammel motor. Jeg har slebet/renoveret masser af topstykker fra folks turboprojekter
Gearkassen kan sikkert laves for 10000 kr i dele minus converter hvis man er maskinarbejder. Et andet alternativ der er lavet adapter til er 4l80e. De tåler 800 ft/lbs

Titel:
Mester Medlem

nye pakninger... hvor?
dyre gearkasser.... hvorfor? en femtrins fra en ældre toyota ville være mit valg. sammen med en etpladet kobling, altså en med tre eller 6 centermetalplader.
så længe bilen laver spin er der intet der går i stykker!
en tandrem koster vel få hundrede kroner, bevar os det er da sikkert en god ide.
det er nu ikke raket videnskab at få en 2jz motor til at lave 600hk på standard dele. med knaster til under 4000kr er 1000hk heller ikke svært. men det er der intet at bruge til på sådan et projekt. kigger man sig for, er der intet galt i at man kan bruge motoren nøjagtig som man køber den. bare bestem om sumpen på motoren skal vende bagud (supra) eller frem ("de andre"/fleste).
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

bur/bøjle... så længe det er en gade/streetrace bil er det vel ikke så nødvendigt. men sæt lige et link ind med kravet på de 3,2mm?
sorte hy rør er sømløse.... med 3mm gods som jeg husker det.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time