th400 gearkasse
Redaktør: Moderatorer
-
370z
- Nyt Medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 31 aug 2008, 08:50
th400 gearkasse
Jeg har lidt problemer med min th400 gearkasse. (aut. 3 gear) Når motoren rammer ca 4500 omdr. er det ligesom modstanden stiger i gearkassen. Modstanden bliver så stor den ikke kan kører gearet ud. Det er ellers lige der omkring 4500 omdr. effekten stiger for alvor. Den er bygget på en turbomotor der ellers skulle kunne tage ca 7500 omdr. Det har ingen betydning om gearkassen er klod eller varm!!
Nogen der er specialister på det område?
Nogen der er specialister på det område?
- Gearhead
- Medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
- Geografisk sted: KBH
Jeg tænker når du skriver modstand om du så bare mener den ikke trækker videre med den kraft den har gjort før .... så kunne det jo bare være slidte koblingsplader.
Men prøv evt. at skriv et indlæg om det inde på www.smallblock.dk
Der burde du kunne få en del respons om emnet men det vil nok være en god ide at skrive om det er i alle 3 gear eller om det kun er i et enkelt.
Men prøv evt. at skriv et indlæg om det inde på www.smallblock.dk
Der burde du kunne få en del respons om emnet men det vil nok være en god ide at skrive om det er i alle 3 gear eller om det kun er i et enkelt.
YOU LIFT YOU LOSE
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Re: th400 gearkasse
Kan ikke lige se hvad der inde i en aut gearkasse skulle kunne bremse en motor fra at tage flere omdrejninger, det lyder da næsten mere som at fejlen ligger i selve motoren som af en eller anden grund taber pusten over 4500 omdr.
Hvis noget inde i gearkassen forsøgte at bremse motoren ville det vist næsten øjeblikkeligt resultere i røgsignaler fra gearkassen og en gearkasse der ret hurtigt helt nægtede at flytte bilen i et eller flere gear. Defekter i aut. gearkasser/converter plejer vist normalt at opleves ved at motoren begynder at tage unødigt med omdrejning, som at bilen mere eller mindre "fedter i koblingen" i et eller flere gear.
Hvis noget inde i gearkassen forsøgte at bremse motoren ville det vist næsten øjeblikkeligt resultere i røgsignaler fra gearkassen og en gearkasse der ret hurtigt helt nægtede at flytte bilen i et eller flere gear. Defekter i aut. gearkasser/converter plejer vist normalt at opleves ved at motoren begynder at tage unødigt med omdrejning, som at bilen mere eller mindre "fedter i koblingen" i et eller flere gear.
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
370z skrev:Ja den er både i frem og bak på en gang.
Fy da, hvis bilen har kørt sådan betyder det jo at enten nogle koblingsplader eller et bremsebånd der ellers helt skulle låse alligevel har gledet. Er ikke sikker på jeg ikke ville give gearkassen et kontrol eftersyn og evt fange en begyndende defekt inden noget går rigtigt i stykker. Hvis du har kørt ret meget rundt sådan er der sikkert dele indvendigt der synligt har været helt unormalt varme.
Det er ikke nogen direkte videnskab at adskille og samle sådan en US-aut.gearkasse. Det er faktisk overraskende simpelt. Har selv gjort det et par gange og de har bagefter i hvert fald ikke virket ringere end før jeg skildte dem ad.
-
370z
- Nyt Medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 31 aug 2008, 08:50
Det er når man bruger transbrake kontakten den låser første og bakgear samme tid! Den virker som den skal op til de omdr. så ved faktisk ikke lige hvad det skyldes! Denne gearkasse er bygget om, den er garanteret til at kunne holde til ca 1500hk så delene er ikke helt som alm. Det var også mere hvis der nu lige var en ekspert på området.