Low budget volvo 2,3
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
Jeg skal nok checke det, indtil videre ved jeg kun det er en 2,3 fra 1987 med elektrisk overdrive og flowmåler(klap).
Da vi skulle justere den, grinede erik godt nok, og sagde at folk mente at ved 300hk begyndte ting og komme flyvende ud af motor, og vi nok lige skulle tage benskinner på når den skulle rulles.
Da vi skulle justere den, grinede erik godt nok, og sagde at folk mente at ved 300hk begyndte ting og komme flyvende ud af motor, og vi nok lige skulle tage benskinner på når den skulle rulles.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- luske
- Mester Medlem
K-FINN skrev:Jeg skal nok checke det, indtil videre ved jeg kun det er en 2,3 fra 1987 med elektrisk overdrive og flowmåler(klap).
hehe måske forståeligt
ville da også have mine betænkeligheder med kilometertal og så den effekt
MVH Luske
-
K-FINN
- Mester Medlem
Alle os toyota drenge var rimelig imponeret over den gamle traktor.
Næste opgradering bliver og trylle noget signal, så klappen kan fjernes, og så lidt mere tryk.
Jeg kører den, men rene som justere og alle andre får udleveret
Benskinner
Næste opgradering bliver og trylle noget signal, så klappen kan fjernes, og så lidt mere tryk.
Jeg kører den, men rene som justere og alle andre får udleveret
Benskinner
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Syddjurs
Jakobsen: Det kan faktisk være meget muligt at det er en B23ET'er, den kører jo med samme sprøjt. En hurtig måde at identificere om det er noget "gammel generation" motor, vil være ventildækslet og/eller strømfordeler.
- Er det ventildækslet malet sort? Er det blankt? Er der en gummi halvmåne bagest i topstykket mod ventildækslet?
- Sidder strømfordeler i blokken, eller bageste i topstykket?
Da volvo er en rigtig legobil, kan der ikke regnes med disse "kendetegn", da sådan noget volvo-værk kan bygges om på kryds og tværs. Men hvis vi snakker "urørte" sager, så kan det give et godt fingerpeg om hvad det er for noget grej.
Dennis
- Er det ventildækslet malet sort? Er det blankt? Er der en gummi halvmåne bagest i topstykket mod ventildækslet?
- Sidder strømfordeler i blokken, eller bageste i topstykket?
Da volvo er en rigtig legobil, kan der ikke regnes med disse "kendetegn", da sådan noget volvo-værk kan bygges om på kryds og tværs. Men hvis vi snakker "urørte" sager, så kan det give et godt fingerpeg om hvad det er for noget grej.
Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Thomas h p
- Mester Medlem
motor
en ET motor er jo et vidt begreb. der jo stor forskel på om det er en b230et eller b23et 
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Hej Finn.
Alt den snak om den bil, kommer der snart nogle billeder?
Alt den snak om den bil, kommer der snart nogle billeder?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!