automatgear

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

automatgear

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hvis man nu skal finde et automatgear der opfylder flg:

1: Det skal være til baghjulstræk.
2: Skifter lækkert og kontant. Ikke "elastik i metermål" følelse.
3: Mindst 4trin.
4: Ingen elektronik der ikke er stand-alone.
5: Skal kunne skifte 200hk, 300Nm pålideligt.

Flanger, osv. er ligegyldigt.

Hvem har et bud på en kandidat der kan dette?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#2 Indlæg af Bufas »

Er det så ikke ovre i noget bmw eller mercedes fra lige omkring årtusindeskiftet?
Jeg kender ikke til elektronikken i dem. Men mon ikke det er en mulighed.
Brugeravatar
JesperKonge
Medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
Geografisk sted: Ry

#3 Indlæg af JesperKonge »

Hvis "findes ved ophuggeren" ikke er en faktor, så har jeg lige monteret en TCI 6 speed i en gammel Corvette.

Det er i hvert fald en der overholder alle dine krav.

http://www.tciauto.com/tc/transmission-packages.html/?main=4

Det er dog første sæson med denne, så det er begrænset hvor meget vi har kørt med den endnu, Men skiftet er hurtigt og lækkert, både i manuel og auto. Converter lock-up er i øvrigt en lækker ting, når bilen skal køres ind.

Meeeeen.... Jeg er nu glad for det ikke er mig der betaler...
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

Re: automatgear

#4 Indlæg af Westmus »

GM's lille TH200-4R er vist rigeligt stærk, 4 gear og uden elektronik. Samtidig er det en gængs brugt model til ombygning og tuning i USA = der er masse af viden og stumper, også når det ikke skal være originalt. Hvilket også betyder man kan få en gearkasse der opføre sig præcist som ønsket. :)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

volvo 960.... har et par stykker af de kasser. de burde ret nemt kunne klare opgaven bag en 4cyl mild turbomotor.
MVH søren
ernst_himsel
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 jul 2006, 19:03

#6 Indlæg af ernst_himsel »

Supra eller skyline kasser, er et bud.
Brugeravatar
Gearhead
Medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
Geografisk sted: KBH

#7 Indlæg af Gearhead »

Køb en GM 4L60 eller endnu bedre en GM 4L80 ( 4L85 ). De kan begge to fåes lige som du vil have dem :wink:
YOU LIFT YOU LOSE
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

de sidst nænvte er rent overkill. den fra en mk4 supra er ret lig den fra en volvo 960!
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#9 Indlæg af jens »

Jeg har en 4l80e den stjæler over 20% af effekten. Kan til gengæld klare 600 hk og 800-1000 nm.
Ford aod/aode eller evt th200r4 med et manuelt ventilhus vil passe bedre til en lille motor. th700 og 4l60 har et stort spring mellem 1 og 2
http://www.lentechautomatics.com/rwdmodels.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

hvordan er du kommet frem til de 20% tab i gearkassen (alene i gearkassen...) ?
MVH søren
Besvar