Low budget volvo 2,3

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#71 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1848412_l.jpg

Så er den monteret , det bliver spændende..


Spændende.

Men billedet siger ikke så meget om hvad det er for en motor, udover det er en rødblok fra senere end -85.

Datomærket på topstykket v.cyl4 er mere interessant hvis toppen ellers er den originale.
Ellers er der en del gætværk involveret.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#72 Indlæg af K-FINN »

Ejeren er meget bevist om hvad motor det er. Derfor han valgte den, for modbevise nogle påstande. Jeg tager nogle billeder af blok numre
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#73 Indlæg af MortenS »

ja tak finn, er jo ikk lang tid siden vi spurgte efter det første gang vel ! ;)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#74 Indlæg af Thomas h p »

K-FINN skrev:Ejeren er meget bevist om hvad motor det er. Derfor han valgte den, for modbevise nogle påstande. Jeg tager nogle billeder af blok numre



Men det har vel også meget og gøre med hvor tunge de ruller er på feltet, vis der ikke rigtig er noget modstand, er motor vel heller ikke belastet som vis den kørte på vejen? eller tager jeg fejl der?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#75 Indlæg af K-FINN »

Jeg bestemmer selv modstand på felt. Laveste settings kvæler en 150 hk motor
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#76 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Ejeren er meget bevist om hvad motor det er. Derfor han valgte den, for modbevise nogle påstande. Jeg tager nogle billeder af blok numre


Ok, men er det mig der ikke har læst tråden godt nok?
Synes ikke jeg kan se hvilken motor der er tale om, udover der er en masse gisninger om at det måske er den med de smalle stænger, uanset om ejeren er bevist om det eller ej.... :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#77 Indlæg af K-FINN »

Jeg ved det er den svage, beviser kommer i weekend når vi ruller den.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#78 Indlæg af K-FINN »

Jeg ved det er den svage, beviser kommer i weekend når vi ruller den.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#79 Indlæg af Thomas h p »

K-FINN skrev:Jeg ved det er den svage, beviser kommer i weekend når vi ruller den.



Bliver da vildt spændene at høre resultatet :gnaek:
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#80 Indlæg af MortenS »

er lidt utrolig du ikk har fundet den motorkode endnu? ;)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Besvar