"Huller" i stemplet???

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

"Huller" i stemplet???

#1 Indlæg af JerrilD »

Nogen der kan sige hvorfor JE pistons vælger at lave hullerne sådan som de gør på billedet her? Kontra det originale stemple(som har set sine bedre dage)

Er der bedre? Er der for at køle skraperingen noget bedre?

Billede


:)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

I mine øjne virker det mere sært på det venstre stempel.

På min motor sidder hullerne også i kanalen til olieringene.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

Jeg vil mene at de huller er der for at dræne den olie der hober sig op når stemplet kører ned, og jo tættere de sidder på ringene jo bedre vil de dræne, samt olien samtidig vil smørre/køle ringene og der vil heller ikke så nemt danne sig koks ved ringene.
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#4 Indlæg af Excess »

Billede

På CP stempler er de sammested som på dine JE, dog har CP en anden type ring som jeg syntes giver bedre mening???

Uanset hvad virker alle løsningerne nog fint ;)
Besvar