Ang. brændstofmængde på drag/sjov bil.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

Ang. brændstofmængde på drag/sjov bil.

#1 Indlæg af Kedde1980 »

Hej

Er der nogen som kan snakke med på hvor stor tankmængde man absolut SKAL ha på en 600hk's turbobil før det bliver træls?

Ja ved godt det er et specielt spørgsmål, men vil jo gerne ha mængden ned fra de 90l originalt (plus den orig. tank vejer for meget)

Er 20liter bare for irriterende?
Har for lige nuværende lidt svært ved at vurdere hvor mange liter man bruger på 5-6 træk da tanken er så stor.

MVH Christian
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

tank ...

#2 Indlæg af beyer »

Jeg kører med en 1 gallon ( 3,78 L ) på min 658 hk ( 1 træk ) ;) og den er til salg .... altså fuelcellen ! ;)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

kølingen af brandstoffet er vel det der reelt sætter begrænsningen. altså på min. mængden. 10liter rækker langt...
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#4 Indlæg af Kedde1980 »

Jeg har aldrig været en fan af høje benzintryk, så varme burde ikke blive et problem. Kører 3 bar grundtryk, plus ca 1 bar ladetryk (plus moms :) )
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#5 Indlæg af Kedde1980 »

Beyer:

Ok, ca 4 liter pr træk, så rækker 20liter da også et stykke...
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

vi har vist 16 eller 18 liter, og hvis tanken skal laves om i forbindelse med vores ny ½ ramme i bag, så bliver den nok lidt mindre,, men næppe under 12 liter

det er rart ikke at skulle rende rundt med benzin hele tiden, rart at have til mindst 2-3 starter i tanken, men igen, du kan da nok spare et par hundrede dele sekund,,,måske
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#7 Indlæg af Kedde1980 »

jeg fortsætter mit projekt med 20 liters tanken så, det lyder som om det er nok.
Kommer i tanke om at jeg også har 2 liter i buffertanken, så det hele tæller jo med :-)

Captain Slow: de sidste par 100-dele kan jeg vist bare hente i et par cheeseburgere mindre...
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#8 Indlæg af Captain Slow »

Haha tro på det, den slags vægtreduktion har jeg også forsøgt mig med,,mega fail,, kunne ihvertifælde ikke se det på nogen timeslips :tooth:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#9 Indlæg af Kedde1980 »

ja.... hvad tænker jeg på... at tabe mig... nej så hellere bruge en hel weekend på bilen for de sidste 2 kg da. :-)
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

Kedde1980 skrev:Jeg har aldrig været en fan af høje benzintryk, så varme burde ikke blive et problem. Kører 3 bar grundtryk, plus ca 1 bar ladetryk (plus moms :) )

pumpen (pumperne) bliver vel egentlig kun kølet af brandstoffet. ikke andet. mange oemtanke er voldsomt opvarmet af udstædning mm.
MVH søren
Besvar