Spjældhuse med MAF på std ecu??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Spjældhuse med MAF på std ecu??

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal prøve en ide af jeg har.

Jeg har et sæt spjældhuse der bare ligger og kigger på hylden, og en bil der kører MAF-sensor med adaptive brændstofværdier op til +/-15% og tændingsjustering med bankesensor til individuelle tændspoler (1ZZ-FE 1,8 toyota-motor).

Det er næsten som om den ligger lige til højrebenet.
At flytte tomgangsstyring og lignende rundt ville ikke være noget problem, og lave et plenum og føre rør over til maf-sensoren ville heller ikke være noget problem.

Tror i det kan gå?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Ja det tror jeg fint ville kunne virke.
Min Celica T23 turbo, sugede turbo igennem maf, det er bare vigtigt at rør hvor du montere den i, har NØJAGTIG samme indvendig diameter som den orginale....

Den kan selv give en del mere benzin på orginal styring, og skulle det være for lidt(tvivler jeg på), er der ret effektiv bankestyring på.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:Ja det tror jeg fint ville kunne virke.
Min Celica T23 turbo, sugede turbo igennem maf, det er bare vigtigt at rør hvor du montere den i, har NØJAGTIG samme indvendig diameter som den orginale....

Den kan selv give en del mere benzin på orginal styring, og skulle det være for lidt(tvivler jeg på), er der ret effektiv bankestyring på.


Jamen så er det afgjort. Det skal prøves.
Det er ikke sådan du har et topstykke til sådan en, eller en komplet motor uden indsugningsmanifold, hvor du evt kunne tage et billede af indsugningssiden af topstykket, og tage et par mål til mig? Min bil står ved pladesmed og maler de næste par dage, så der går lidt før jeg ser den, og så kunne jeg jo lige så godt være effektiv i værkstedet imens :)

Ud af ren nysgerrighed nu, kørte du noget tilskud i brændstof i form af ekstra dyser, eller hvordan virkede den rent styringsmæssigt?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Kammerat har motor som han er ved og gøre klar til turbo,men er ikke luge ved den.

Jeg kørte med orginal ecu og 4 ekstra dyser som blev styret af verdens første minisquirt.
:tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

kunne måske godt være bekymret for om acc tilskudet kan følge med? Har en ven der har et sæt 39mm spjælde monteret med oem honda motorstyring (dog omprogrameret) hvor vi ikke har mulighed for at justere acc tilskud, og det er VIRKELIG et problem, specielt under ca 4000 omdrejninger.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Slavteren skrev:kunne måske godt være bekymret for om acc tilskudet kan følge med? Har en ven der har et sæt 39mm spjælde monteret med oem honda motorstyring (dog omprogrameret) hvor vi ikke har mulighed for at justere acc tilskud, og det er VIRKELIG et problem, specielt under ca 4000 omdrejninger.


Map eller maf-styring?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#7 Indlæg af Slavteren »

map, men forskellen skulle vel stadig være den samme.. motoren får meget hurtigere pusten, og inden den når at opdage det kører den magert...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Slavteren skrev:map, men forskellen skulle vel stadig være den samme.. motoren får meget hurtigere pusten, og inden den når at opdage det kører den magert...


Tjaeh. Det kan vel komme an på en prøve :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#9 Indlæg af Slavteren »

:rock:

det den rigtige indstilling :P
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#10 Indlæg af Runesm »

Slavteren skrev::rock:

det den rigtige indstilling :P


Hehe.
Jeg håber den reagerer ret prompte på maf-sensoren, i så fald skal det nok gå.

K-Finn - heldet ville at der på arbejde idag kom en forbi der skulle have skiftet pakningen i indsugningsmanifolden, så frem med et stykke pap og så lige trykke en skabelon :D Herre fint
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar