Avensis 1,8 7afe fra 1998 olie problemer

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Claus Gundersen
Senior Medlem
Kontakt:

#11 Indlæg af Claus Gundersen »

Det har jeg også haft på fornemmelsen, men det afviser mange af dem jeg har beskrevet problemet for. De mener det er det ånderør. Men jeg kan ikke helt få det til at passe med at det kun er ånderør.
Hvis det er paraplyerne, så skal hele toppen vel af og renoveres og trykprøves ? Motoren har trods alt gået 340.000km, men den hverken sveder eller sovser olie ved top eller ventildæksel. Men jeg har ladet mig fortælle at de nogle gange bliver skæve når de bliver pillet af ?
En gang turbo, altid turbo !
K-FINN
Mester Medlem

#12 Indlæg af K-FINN »

Har ikke oplevet top blive skæv ved afmontering.

Nej du kan skifte paraplyer uden og afmontere.
Trykluft i cyl. så kan du skifte dem.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Claus Gundersen
Senior Medlem
Kontakt:

#13 Indlæg af Claus Gundersen »

Det er simpelthen verdensklasse, tak. Jeg må ned og snakke med toyota i morgen, og se hvad de skal have for en portion nye paraplyer, og så må jeg prøve at skifte dem selv. Jeg har aldrig prøvet at rode med den slags før selv, så det skal nok blive sjovt. Men selvgjort er oftest velgjort :)
svan
Senior Medlem

#14 Indlæg af svan »

er der ikke noget med at nogle af de 1,8 liters avensis motorer har det med at slide foringerne ovale? det kunne også være et bud på olieforbrug, men olietyvene er jo relativt nemme at skifte, så får man da syn for sagen.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Claus Gundersen
Senior Medlem
Kontakt:

#15 Indlæg af Claus Gundersen »

Det er VVT-I motorerne der har den svaghed. Den her er deres såkaldte "øko" motor, også kaldet lean burn. De klarer sig ofte med nye olietyve og/eller stempelringe, når de har kørt nogle km, som feks min har.
Besvar