e30 m20 motorgang

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

e30 m20 motorgang

#1 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

er i gang med at bygge en til m20 om til turbo denne gang lidt mere seriøst dog indtil videre på std indmad, btw snakkede lige med Kenneth fra k-tech han ville mene de kun kunne klare 250hk på std indmad ville 300 ved ca 1bar ikke være meget realistisk.

Men det jeg tænkte på var, om man ikke kunne gøre noget for de gamle m20 kværne kom til at gå mere jævnt jeg har en MS til at ligge som skulle på, ved ikke om det hjælper syntes bare de går så ujævnt i motoren hvad er grunden. :?
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

Re: e30 m20 motorgang

#2 Indlæg af michael f »

Nick J (Rwd Tuners) skrev:er i gang med at bygge en til m20 om til turbo denne gang lidt mere seriøst dog indtil videre på std indmad, btw snakkede lige med Kenneth fra k-tech han ville mene de kun kunne klare 250hk på std indmad ville 300 ved ca 1bar ikke være meget realistisk.

Men det jeg tænkte på var, om man ikke kunne gøre noget for de gamle m20 kværne kom til at gå mere jævnt jeg har en MS til at ligge som skulle på, ved ikke om det hjælper syntes bare de går så ujævnt i motoren hvad er grunden. :?


det er utroligt få informationer om hvad der er lavet du giver - så svaret på ujævn motorgang må være uens forbrænding.. ;)
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#3 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Ja okay der er ARP bolte i og det er det så spørgsmålet er hvor meget i mener man kan give den før stemplerne giver op, hmm ja men syntes bare alle de der m20 maskiner går som en traktor og der må da være en svaghed siden sådan en 6 benet maskine ikke kan gå ordenligt
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

Er det b25 eller eta, måske 2,0 eller 2,3.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

Du må ud med hvilken model motor det er du har brugt til det projekt.

Stempler fra 325i med kat skulle være de stærkeste da de er tykkere i toppen, og kan med fordel afdrejes så komp bliver på ca 8,8-1

men kom med data på motor og du vil få mere hjælp :-)
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#6 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Det er m20b25 altså 325i, der er kommet ARP bolte i og planen var jeg ville have drejet lidt af spemplerne, men gør det dem ikke yderligere svage, altså måske man hellere skulle købe en ståltoppakning, derudover er hele motoren renoveret med nye lejer osv.


men det der piner mig er kenneth plejer bare vide hvad han snakker om derfor undre det mig hvis den kun kan tåle 250 på de stempler, syntes jeg har kigget utrolig mange forum igennem og der har folk lavet 300 ja nogle sågar 350 det er her kæden hopper af for mig :?
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#7 Indlæg af møffe »

Pas på med effektopgivelser på nettet.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#8 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Ja er os det jeg tænkte men er der ingen herinde der har prøvet at bygge sådan en bandit og ved nogenlunde hvad den kan klare
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#9 Indlæg af m power »

Hvis det er 325i kat stempler så kan de klare at blive afdrejet da de er tykkere i toppen.
En 3mm cometic mls toppakning er noget crap til de m20bxx motorer, og 1,7mm er næsten lige så dårlig.
En standart pakning holder bedre end en cometic.
Ps jeg har været hele turen igennem, så jeg ved det fra egen erfaring, samt fra andre der har prøvet de pakninger.
Hvis kenneth siger 250 så er der jo nok en grund til det ;-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

Kan mls pakningerne være et problem pga BMW brugte en dårlig gummiblanding til de R6 topstykker. Syntes pr erfaring med m20 at de ikke klare alverden i kompression.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar