Extra isolering af lydpotte

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem

#11 Indlæg af Runesm »

Måske sådan her?
Ved JVK laver nogle af de her tricks, med lille pibe Måske ikke lige 2", men måske 2,25". Så har man en knap til at aktivere spjældet ved lyst, og en boost-switch(/gammel olietrykskontakt på 0,3bar) som åbner op automatisk når den skal bestille noget så man ikke får ballade med modtrykket
Vedhæftede filer
spjaeld.jpg
spjaeld.jpg (190.64 KiB) Vist 5769 gange
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#12 Indlæg af Saab-Daniel »

Runesm skrev:Måske sådan her?
Ved JVK laver nogle af de her tricks, med lille pibe Måske ikke lige 2", men måske 2,25". Så har man en knap til at aktivere spjældet ved lyst, og en boost-switch(/gammel olietrykskontakt på 0,3bar) som åbner op automatisk når den skal bestille noget så man ikke får ballade med modtrykket

Paint-jpg FTW, Rune :-)
Men go ide!!
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Geografisk sted: Hellerup

#13 Indlæg af Jakobsen »

Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint :popcorn:
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem

#14 Indlæg af Jakobsen »

Kom tilfældigvis til at tænke lidt mere på den bagpotte her til morgen :D Vil lige prøve at stoppe den ene afgang på bilen for at se, om det giver mindre larm.

Hvis det gør kunne man jo faktisk lave 2 spjæld eller bare 1, som er lige ved udgangen af potten.

Så de ikke er helt åbne når man køre alm, kunne evt styres af en actuator så den åbner ved 1bar evt ?

Dette kunne være en smart løsning hvis, det er nok at begrænse afgangene på bilen
Runesm
Mester Medlem

#15 Indlæg af Runesm »

Jakobsen skrev:Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint :popcorn:

Jeg synes min ide er rigtig god.
Så kan du jo køre en fortsat 2,5" op i spjældet, og så grene den ud i en lille 2".

Spjældet kan bare aktiveres af en aktuator ved 0,5 bar. Så kan du også ha en syns-mode hvor ladetrykket holdes nede i boostcontrolleren, så det sidste rør ikke er nødvendigt :)

Så kan du også på den modsatte side af dåsen på aktuatoren, såfremt det også er med modtryksjustering selvfølgelig, trække vacuum i når den skal åbnes op i cruise mode for gejlerøvseffekten :D

Hold kæft det spiller :D

Der kører en JVK ~450hk's vr6 rundt på den måde i aalborg. Den har en sød, klukkende lyd når der bliver kørt pænt på det ene dæmpede rør, og så når den sidste bliver åbnet, mmmm guf
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem

#16 Indlæg af Jakobsen »

Jeg er lidt i tvivl om hvad din plan var helt rune, altså fjerne alt det 3" rør og potte fra bagtørj og bagud ? og så sætte 2,5" rør på i stedet, og så lave det mellem rør fra bagtøj direkte ud i afgangs røret ??
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#17 Indlæg af grydesvamp »

jakobsen. Rune mener at du skal skifte bagpotten til en 2" med en indgang og en udgang. den giver modstand ja men den dæmper behageligt meget.
Ved siden af dit afgangsrør laver du et rør i samme diameter som går direkte til spjældet som er koblet på dit system før det går i 2" potten..

Jeg kan ikke forklare det bedre uden at på i "paint" mode ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Runesm
Mester Medlem

#18 Indlæg af Runesm »

grydesvamp skrev:Jeg kan ikke forklare det bedre uden at på i "paint" mode ;)

I got this bro.
Tjek min paint :)
Vedhæftede filer
Tadaa
Tadaa
pipe-van-gogh.jpg (42.16 KiB) Vist 5746 gange
K-FINN
Mester Medlem

#19 Indlæg af K-FINN »

Når man så er færdig, kan man så rulle bil 2 gange, med lukket og åbnet ventil.
Så ligger man kurver oveni hinanden, og vudere så om det var bøvlet værd.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem

#20 Indlæg af Jakobsen »

Uha satme god stil :D Så kan det vist ikke skæres mere ud i pap :grin:

Tror jeg skal tage mig sammen til at prøve at stoppe det ene rør til, for starters og så se om jeg vil bøvle med at lave det udstødning igen igen..
Besvar