Extra isolering af lydpotte

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#21 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:Når man så er færdig, kan man så rulle bil 2 gange, med lukket og åbnet ventil.
Så ligger man kurver oveni hinanden, og vudere så om det var bøvlet værd.


500hk i 1x2,5" rør? Om ikke andet så for lydens skyld når man åbner ventilen
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#22 Indlæg af K-FINN »

Der laves fint 1000hk på en 4" rør på 3.0 L
Flere 4agte laver knap 500hk , hvor downpipe er 3" og derefter resten er 2,5".

Har målt en 2.0 med 2,5" remus bagpotte, altså ikke gennemstrøm. Den lavede 400hk, og der var ingen forskel om vus var åbent eller lukket..

Min påstand er, er hele system 3", og kun bagpotte 2,5", gør det ingen forskel i hveken spol eller max hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#23 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:Der laves fint 1000hk på en 4" rør på 3.0 L
Flere 4agte laver knap 500hk , hvor downpipe er 3" og derefter resten er 2,5".

Har målt en 2.0 med 2,5" remus bagpotte, altså ikke gennemstrøm. Den lavede 400hk, og der var ingen forskel om vus var åbent eller lukket..

Min påstand er, er hele system 3", og kun bagpotte 2,5", gør det ingen forskel i hveken spol eller max hk.


Javel ja. Jeg har bare taget udgangspunkt i de skemaer man finder på nettet når man søger "exhaust size hp" :)

Men så kunne han så lave 2x2" som afslutning, og 3" før udgreningen :)
Så er han da 100% sikker på at have nok "plads".

Det vil også gøre den tyst som en ninja indtil den får lidt pedal. Mandigt
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar