E30 320i turbo projekt
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
-
m power
- Mester Medlem
K-FINN skrev:Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?
Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.
-
K-FINN
- Mester Medlem
m power skrev:K-FINN skrev:Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.
Var det med stræk eller stål bolte
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
m power
- Mester Medlem
K-FINN skrev:m power skrev:K-FINN skrev:Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Var det med stræk eller stål bolte
ARP bolte
Jeg tror at det går helt galt hvis man bruger standart strækbolte.
M20 topstykker er ikke en særlig stærk konstruktion og derfor er der rigtig mange der har prøvet alt muligt for at komme det til livs.
Man kan få et uoriginalt topstykke, dem er der mere gods i og de holder også bedre til trykladning.
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
Ja til at starte med kørte jeg med helt std og det klarede den fint det var med 0,5 bar men efter kort tid kløede det i fingerne
og den fik 0,7 bar og der sluttede den fest så men så fik jeg planende toppen af for at få en god paknings flade og så en ny pakning samt ARP og nu køre den 1 bar lige så fint 
-
flemming w.
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland