ekstern oliefilter??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#11 Indlæg af Daigaard »

Kører du med "mærkevare" turbo eller kina turbo?


Jeg har ødelagt 2 turboer på 5.500 Km, begge med samme fejl, at de får bilen til at ryge helt vildt, specielt når den har stået i tomgang eller ved opstart.

Min konklusion, er at turboerne er lavet for dårligt og ikke kan holde til det høje lade tryk som jeg kører med. Pga fordårlige lejer. Men jeg er meget nysgerrig hvorfor du har konkluderet at det er olie kvaliteten til turboen, for det kunne jo være samme problem jeg har, i stedet for min konklusion. :oops:
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
steffenpoulsen
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 25 jun 2012, 21:31
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm

#12 Indlæg af steffenpoulsen »

Daigaard skrev:Kører du med "mærkevare" turbo eller kina turbo?


Jeg har ødelagt 2 turboer på 5.500 Km, begge med samme fejl, at de får bilen til at ryge helt vildt, specielt når den har stået i tomgang eller ved opstart.

Min konklusion, er at turboerne er lavet for dårligt og ikke kan holde til det høje lade tryk som jeg kører med. Pga fordårlige lejer. Men jeg er meget nysgerrig hvorfor du har konkluderet at det er olie kvaliteten til turboen, for det kunne jo være samme problem jeg har, i stedefor min konklusion. :oops:


Kører med holset turbo. Dem som har lavet turboen siger at lejerne er lukket af sod.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#13 Indlæg af Runesm »

steffenpoulsen skrev:
Daigaard skrev:Kører du med "mærkevare" turbo eller kina turbo?


Jeg har ødelagt 2 turboer på 5.500 Km, begge med samme fejl, at de får bilen til at ryge helt vildt, specielt når den har stået i tomgang eller ved opstart.

Min konklusion, er at turboerne er lavet for dårligt og ikke kan holde til det høje lade tryk som jeg kører med. Pga fordårlige lejer. Men jeg er meget nysgerrig hvorfor du har konkluderet at det er olie kvaliteten til turboen, for det kunne jo være samme problem jeg har, i stedefor min konklusion. :oops:


Kører med holset turbo. Dem som har lavet turboen siger at lejerne er lukket af sod.


Sod eksisterer jo ikke bare i olien i klumper som sådan. Det kommer sig vel af at turboen er for varm(evt pga utilstrækkelig smøring), at den ikke får lov at køle ned når den har fået gas før den bliver slukket, måske for høj olietemperatur (Kører olie-feed røret forbi udstødningsmanifold?).

En løsning ville være en vandkølet turbo medmindre soden virkelig kommer i klumper fra olien.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#14 Indlæg af m power »

Hvilken olie kører du på ?
Besvar