Olieretur under olieniveau

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Olieretur under olieniveau

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg leder efter en nem måde på min budget ræser at få olien retur fra turboen.

Kan jeg lave et rør ned i en fitting der har erstattet bundproppen, eller er jeg nød til at få returen over olieniveauet?

Jeg har meget basale svejsefærdigheder, og mit bundkar er lavet af aluminimum, så jeg håber lidt på en erfaring eller to indenfor niveauet for olie-retur.


Rune
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Mads B (dk) skrev:Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring


Primært dovenskab, hvis jeg kunne bruge et eksisterende gevind, så jeg var fri for at pille bundkaret ned, men også fordi bundkaret på turbosiden ikke er så højt igen at jeg tror det er muligt at få fittingen særligt højt op i olieniveauet.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#6 Indlæg af needspeed »

Da jeg var hos Toyota, servicerede vi en Yaris T-sport med eftermonteret turbo.

Den havde den løsning du snakker om.

Den fejlede aldrig noget de år, vi servicerede den.

Så det kan ihvertfald godt køre.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#7 Indlæg af needspeed »

Fandt lige et billede af den omtalte Yaris :-)

Billede
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#8 Indlæg af m power »

På en vag 1.8 20vt der er olieretur nederst i bundkaret.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Tak allesammen :)
Yarisen er lidt interessant pga det lange fladt liggende stykke rør, så det må jo være fyldt altid. Men hvad gør det, sålænge oliedrænet ved turboen aldrig er fyldt op :)

Har fået bmw'en startet op med monteringen, og den har nok sammenlagt kørt 20 minutter uden røg. Jeg ved bare ikke om jeg bør bore restrictoren lidt op, da turboen virker "træg", men nu er det så også en t3/t4 på en 1,6'er
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar