Kobling på seat ibiza 1.8 t fra 2002.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#11 Indlæg af bamse24 »

En opgraderede lavtryksturbo :)
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#12 Indlæg af Daigaard »

Jeg syntes at det lyder som et klassisk eksempel på at en std. kobling ikke kan holde når bilen får mere moment.

Jeg syntes at du skal checke dit svinghjul inden du dømmer det ude, hvis det er OK så se om du ikke kan finde en anden lamel og trykplade som trykker hårdere og dermed kan holde noget mere moment = Problem Solved!!!

Nu kender jeg noget specifik til VW, men vi bytter og veksler alt mulig rundt for at få koblingen til at holde i vores biler. Så find noget du kan få til at passe der kan mere end det du har idag.

Med lidt søgen på nettet må du kunne finde nogle dele der er næsten plun'n play uden at skulle betale en formue for det.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#13 Indlæg af m power »

Daigaard skrev:Jeg syntes at det lyder som et klassisk eksempel på at en std. kobling ikke kan holde når bilen får mere moment.

Jeg syntes at du skal checke dit svinghjul inden du dømmer det ude, hvis det er OK så se om du ikke kan finde en anden lamel og trykplade som trykker hårdere og dermed kan holde noget mere moment = Problem Solved!!!

Nu kender jeg noget specifik til VW, men vi bytter og veksler alt mulig rundt for at få koblingen til at holde i vores biler. Så find noget du kan få til at passe der kan mere end det du har idag.

Med lidt søgen på nettet må du kunne finde nogle dele der er næsten plun'n play uden at skulle betale en formue for det.


der er desværre ikke nogen standart kobling der passer på det orginale svinghjul. På 180hk og s3 med flere der er det en 240mm kobling, så eneste udvej sammen med det orginale svinghjul er er en opstrammet trykfod, eller en ny sachs race kobling.
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#14 Indlæg af bamse24 »

Jamen hvis nu det er svinghjulet der er skævt skal jeg vel have nyt? Og mht til den hårdere trykfod.. Er det ikk det jeg så skulle bestille fra det link? :)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#15 Indlæg af m power »

Ja hvis hjulet er defekt så skal der jo et andet på.
Den originale trykfod kan strammrs op, men så skal du jo undvære bilen et stykke tid.
Hvis du køber en ny trykfod så skal den være til dobbeltmasse svinghjul.
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#16 Indlæg af bamse24 »

Okay jamen det link der jeg henviste til med g60 svinghjul og vr6 kobæing.. Er det ikk lettere og købe det sæt pg smække på..? Og så må jeg leve med den støj fra gearkassen.. Medmindre det self er en høj lyd :)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#17 Indlæg af m power »

Jo den opsætning ville jeg vælge.
De har pt kun 7kg svinghjul på lager.
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#18 Indlæg af bamse24 »

Okay men hva gør forskellen mellem 7 og 10 kg svinghjul ? :)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#19 Indlæg af m power »

bamse24 skrev:Okay men hva gør forskellen mellem 7 og 10 kg svinghjul ? :)


Motor bliver mere omdrejningsvillig, men til gengæld så mister du lidt moment ved gearskift.
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#20 Indlæg af bamse24 »

Så kan jeg rolig få det sæt købt .. :)
Besvar