Kobling på seat ibiza 1.8 t fra 2002.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#21 Indlæg af m power »

bamse24 skrev:Så kan jeg rolig få det sæt købt .. :)


Jep :-)
Husk nu en update når du har monteret det .-)
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#22 Indlæg af bamse24 »

Det gør jeg :)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#23 Indlæg af Runesm »

m power skrev:
bamse24 skrev:Okay men hva gør forskellen mellem 7 og 10 kg svinghjul ? :)


Motor bliver mere omdrejningsvillig, men til gengæld så mister du lidt moment ved gearskift.


Bom... den er åben for debat.
Momentet bliver ikke mindre, men den opsparede enerti gør.
Tilgengæld kan en motor der mere ubesværet tager omdrejninger gavne accelerationen i sig selv - mere end du tror.

Jeg fik for nogle år siden tilsendt lidt teoretisk omkring emnet;

A general rule of thumb for weight loss equivalence to "gained" power is approximately 10lbs/hp. That is for every 10lbs lost, the car gains the effective performance increase of 1hp.

With that in mind, the effective performance increase expressed in gained power can be expected to be the same as the "virtual" weight lost due to the flywheel in each gear, of course in proportion to gearratio


Og så var der nogle der havde regnet videre på en BMW M3 af ældre dato, hvor de fandt ud af, at i første gear ville det næsten svare til 35hk, 2. gear 13 hk, 3. gear 7 hk osv.

Det kan godt være at det ikke vil vises på et tungt rullefelt da motoren så ville blive holdt tilbage - men når motoren skal tage omdrejninger i de første par gear, så vil det kunne mærkes.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar