Spær Diff

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Spær Diff

#1 Indlæg af martin høj »

Hejsa. Nogle der kan fortælle mig hvad denne type spær hedder som jeg har her på billedet. Mvh Martin BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Corolla Gti Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Spær Diff

#2 Indlæg af HenrikGM »

ligner det ikke bare et std open diff?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Re: Spær Diff

#3 Indlæg af martin høj »

Syntes bare et std normalt kun har to af de små hjul. Her er der fire af de små og to af de store.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Corolla Gti Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Spær Diff

#4 Indlæg af K-FINN »

Gætter på det er fra 20v kasse ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Re: Spær Diff

#5 Indlæg af martin høj »

Ja det er korrekt. En Extra jeg havde. Så ville finde ud af hvad spær det var. Er det et spær eller normalt Diff . Ved du det Finn ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Corolla Gti Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Spær Diff

#6 Indlæg af K-FINN »

Det er en slags belastnings spær. Kører du stille og drejer mærker du ikke der er spær. Men jo mere belastning der komner på, jo mere låser det.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Re: Spær Diff

#7 Indlæg af martin høj »

Ok ved du om det er noget værd til min. Tænker om det kan bruges til 201 m ræs eller er det noget lort til det formål.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Corolla Gti Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Spær Diff

#8 Indlæg af K-FINN »

Det er det flere starlet kører med og virker ganske fint. Har det også i min 6 trins gearkasse i starlet

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Spær Diff

#9 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Det er en slags belastnings spær. Kører du stille og drejer mærker du ikke der er spær. Men jo mere belastning der komner på, jo mere låser det.
Hvordan spærrer det?

Jeg ser ingen plader og hjulene er på en rund aksel, samrt man kan ikke se en rampe til at presse diffet sammen med under belastning. Hvordan virker det?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Spær Diff

#10 Indlæg af K-FINN »

Må indrømme, kan squ ikke helt huske den tekniske forklaring

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar