? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Redaktør: Moderatorer
-
gm-gangster
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
? angå. undersmøring af stempler på sug motor
halløjsa folkens.
jeg er ved og bygge en motor sammen til min bil.
den bliver tunet en del,
og få Temlig høj kompression.
har så læst meget om alt det motor halløj,
og læst om undersmøring af stempler.
nogen der har kendskab til det,
er det noget jeg skulle tænker på og lave på en høj koprimeret motor.
den skulle gerne op og køre 7000 omdrejninger.
eller er det kun når der køres turbo det er nødvendigt.
jeg er ved og bygge en motor sammen til min bil.
den bliver tunet en del,
og få Temlig høj kompression.
har så læst meget om alt det motor halløj,
og læst om undersmøring af stempler.
nogen der har kendskab til det,
er det noget jeg skulle tænker på og lave på en høj koprimeret motor.
den skulle gerne op og køre 7000 omdrejninger.
eller er det kun når der køres turbo det er nødvendigt.
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Hvad er høj kompression siden 7000omdr kun er max
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
gm-gangster
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Det er fordi jeg ik har råd til at lave en bund.
Der kan snurre flere omdrejninger.
Så jeg bruge ene standart bund til og starte med.
Pga jeg snart skal have skiftet min motor.
Da den er godt slidt.
Men på lærlingløn svarende til su
Bliver jeg nød til at bruge hvad jeg har
Der kan snurre flere omdrejninger.
Så jeg bruge ene standart bund til og starte med.
Pga jeg snart skal have skiftet min motor.
Da den er godt slidt.
Men på lærlingløn svarende til su
Bliver jeg nød til at bruge hvad jeg har
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Kan der komme flere oplysninger. Hvilken motor og hvor høj kompression snakker vil ?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
gm-gangster
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
jeg er ved og bygge en motor til mon opel kadett e gsi.
det er en 2.0 8v med 115hk standart
toppen er fra en 1.8 gsi, da denne har større vandkanaler,
og bedre ventile.
toppen er bearbejdet i nd og udstødningskanler( indsugnings manifold er tilpasset til toppen)
toppen er planet så meget der kan tillades uden og ødelægger den.
kansten er en 312´ og mere ved jeg ikke om den.
top og knast erlavet om til mekanisk løft,
og spiller rummet er simset op,
bunden er med standart krumtap, dog med stempler fra en x20xev,
for og hæve kompressionen,
da en så skarp kanst, kræver højre kompression,( den er ikker målt eller udregnet)
der bliver monteret justerbar kansthjul
motor bliver justeret ind, på ruller felt men med standart boks som bliver optimeret,
da jeg startede projektet, havde jeg andet arbejde og mereluft i budgettet til det.
så det er sådan det komme til at køre til at starte med,.
så derfor kun 7000 omdrejninger.
nå det er så er lavet, sakl jeg have sparet sammen til en bund,
der kan klare flere omdrejning.
det er en 2.0 8v med 115hk standart
toppen er fra en 1.8 gsi, da denne har større vandkanaler,
og bedre ventile.
toppen er bearbejdet i nd og udstødningskanler( indsugnings manifold er tilpasset til toppen)
toppen er planet så meget der kan tillades uden og ødelægger den.
kansten er en 312´ og mere ved jeg ikke om den.
top og knast erlavet om til mekanisk løft,
og spiller rummet er simset op,
bunden er med standart krumtap, dog med stempler fra en x20xev,
for og hæve kompressionen,
da en så skarp kanst, kræver højre kompression,( den er ikker målt eller udregnet)
der bliver monteret justerbar kansthjul
motor bliver justeret ind, på ruller felt men med standart boks som bliver optimeret,
da jeg startede projektet, havde jeg andet arbejde og mereluft i budgettet til det.
så det er sådan det komme til at køre til at starte med,.
så derfor kun 7000 omdrejninger.
nå det er så er lavet, sakl jeg have sparet sammen til en bund,
der kan klare flere omdrejning.
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Hvad er det i bunden, som ikke kan klare mere end 7000rpm.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Ja jeg tænkte det samme,for normalt er det jo de hydrauliske ventiler/fjedre der ikke kan følge med, men det er jo ombygget til mekanisk løft.K-FINN skrev:Hvad er det i bunden, som ikke kan klare mere end 7000rpm.
-
gm-gangster
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
har læst mig til at plejlstænger/bolte i dem ikke holder til mere end 7-7500 omdrejninger.
undersmøring, var mere som en ekstra smørring,
men har nulæst, fra forskellige, at det ikke er nødvendigt,
dog hvis det ikke koster en bonder gård og var forholdsvis nemt og lave,
så kunne man jo ligeså godt lave det,
så var det lavet
undersmøring, var mere som en ekstra smørring,
men har nulæst, fra forskellige, at det ikke er nødvendigt,
dog hvis det ikke koster en bonder gård og var forholdsvis nemt og lave,
så kunne man jo ligeså godt lave det,
så var det lavet
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
Kører den ikke med 86mm slag, hvis den gør det, er det nok også begrænset hvor meget mere end 7500 rpm det kan betale sig og lade den trække.
Underspul er efter min mening kun nødvendig i meget få tilfælde på en gadebil.
Jeg kører ikke med det i min 400 hk turbomotor, som orginalt er født med 90hk som sug.
Underspul er efter min mening kun nødvendig i meget få tilfælde på en gadebil.
Jeg kører ikke med det i min 400 hk turbomotor, som orginalt er født med 90hk som sug.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: ? angå. undersmøring af stempler på sug motor
8v og over 7500omdr? Hvorfor ?
Hvad er kompressionen, spørger jeg om for 3 gang.
Hvad er kompressionen, spørger jeg om for 3 gang.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS