Har skiftet motor på bilen så den får ecu og indsprøjtning istedet for karburator, problemer er bare at bilen cutter alt andet strøm på tændningslås end til starteren når man skal tørne motor.
Så hvordan klare jeg den, hvis jeg ønsker at bilen skal kunne starte kun ved hjælp af nøgle og ingen kontakter osv.
Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Redaktør: Moderatorer
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Tændning til ecu på tidligere karburator bil
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Såfremt der bare er en smule overlap på tænding og starter-aktivering, så sæt et relæ på starter-aktivering der overtager funktionen til at brødføde ecu'en midlertidigt
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Re: Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Men vil strømmen så ikke løbe konstant til starter når ecu er tændt?
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Ben på relæ:
85-stel
86-starter strøm
87-batteri+
30-på forsyningsledning til ecu
På den måde tænder starterstrømmen for relæet og forbinder batteri+ til ecu.
Såfremt der er et lillebitte overlap fra hvor tændingsstrøm afbrydes til starter aktiveres, så kommer ecu ikke til at mangle strøm.
85-stel
86-starter strøm
87-batteri+
30-på forsyningsledning til ecu
På den måde tænder starterstrømmen for relæet og forbinder batteri+ til ecu.
Såfremt der er et lillebitte overlap fra hvor tændingsstrøm afbrydes til starter aktiveres, så kommer ecu ikke til at mangle strøm.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Re: Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Mange tak har fået det til at virke nu! 
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Glad for det virkede.
Hvad er du ved at bygge?
Hvad er du ved at bygge?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Re: Tændning til ecu på tidligere karburator bil
Lidt gammelt mazda med wankel 
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132