Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 07:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Næste
Forfatter besked
http://www.skylinesdownunder.com/skylin ... ic_020.jpg

nyd det :-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

:-P :-P :-P :-P :-P :-P

Senior Medlem

MrCooler, nej det er bestemt ikke umuligt. Nu er jeg ikke selv helt 100% inde i de regler omkring import af biler. Men der bla anskaffes en crashtest, men den burde kunne overføres fra et andet EU land, som feks sverige eller england. Ud over det, har told&skat aldrig haft en Skyline til vurdering, og derfor kan der være svært at forhåndsberegne den afgift du skal af med. Så har vi den danske syns hal, som helt sikkert vil gå bilen grundigt igennem, da de aldrig har set sådan en i danmark før. Der er rigtig mange små detaljer, men det kan sagtens lade sig gøre at på plader på. Det tager måske bare lidt længere tid :-|
Men jeg synes stadig at Skyline er den mest ultimative tuningsbil, der er ingen andre i mine øjne der kan måle sig med den.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Kan skyline findes i andet end højre styret? Alle dem man ser i bladene er højrestyret fordi de er solgt i england eller australien. Sågar dem jeg har set fra japan var højrestyret. 1000 hk kan slet ikke styres uden 4 slicks

Hej...
Nej den er kun lavet højer styret ...
Og med 1000 hk er det nok et fedt om den kører på slicks ..
Man skal nok ikke gi den skoen hvis men er bange for at køre lidt sjovt ....

de laves også venstre styret efter ønske i england....

En lille film

Ok, men importering kan ske ved de nye EU-regler...
Man skal blot have den stående i et EU-land i 6 måneder, derefter kan man uden den "store" afgift importere den til Danmark..
Så det er klart en mulighed.. Jeg er ikke helt inde i reglerne. Så jeg ved ikke helt om man selv også skal bo der i 6 måneder.. Eller der er en måde at omgå reglen på...!:-D

att. MrCooler

Hvis det bare var så nemt at importere som du beskriver så havde jeg mange lækre biler stående.

I virkeligheden er sagen den at Danmark er på vej til at blive indklaget for EU domstolen pga at Danmark opkræver den skyhøje registreringsafgift på de biler som folk der har været bosiddende i et andet EU land medbringer til Danmark som en del af deres flyttegods.

Hvis indklageren får medhold - hvilket nok er tvivlsomt - så vil det være muligt, såfremt du har været bosiddende i et andet EU land mindst et halvt år, at medbringe din bil til Danmark afgiftsfrit.

Dette er kun den rent afgiftsmæssige side af sagen - Derudover kommer så den tekniske side af sagen - altså om bilen kan synes i DK.

mvh
Christian

Prøv at gå ind på dahlbäck racing hjemmeside.

Så kan du se at man nemt kan få 400-550hk ud af en 1.8turbo motor fra VAG.
Det står også priser på deres hjemmeside og alt de laver er TÜV godkendt.

Også for 200.000,-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time