Problemet med å velge en bil der det er lett å finne mengder av tuning utstyr er at du vil bare ende opp med å være en i en mengde.
Hvorfor ikke gjøre noe unikt?
Du har såvidt jeg forstår en eldre Mazda og har god erfaring med merket?
En rekke av Mazdas modeller kan gjøres om til noe for seg selv.
Noen exempler:
Siste versjon 929 med 3,0 V6 burde kunne nyte godt av overlading eller hvis du vil være mer extrem, en 3 rotors Wankel fra Eunos Cosmo.
(USA fikk en nyere versjon med fine linjer og en 24 ventils motor)
Miata/MX5 med turbokonvertert FE DOCH motor (500+ hk er mulig, men 350 er vildt nok i en Miata

)
Vær dog forberedt på å bruke gearkasse og diffrensial fra RX7 Turbo II
Siden Miataens orginal drivverk ikke blir særlig pålitelig med disse ytelsene.
RX7 med 3 Rotors motor :-O ok kanskje ikke så unikt
B series pick up med 3 Rotor
Og noen oldtimers:
RX2+ 3 Rotor
RX3+ 3 Rotor
RX4+ 3 Rotor
RX5+ 3 Rotor
Tenkte også at jeg skulle nevne Suzukis Pikes Peak monster Escudo
Kan noen gjette hviken motor som sitter i den?

En 2,7L 700hk V6 basert på Mazdas 2,5L KL motor som b.l.a finnes i 92< 626 og MX6.
Hvis jeg hadde 200000 KR å bruke på modifikasjonerhadde jeg nok holdt meg til min 88 626 Coupe
Og gjort følgende:
JE smidde 8,5:1 stempler (FE DOCH Motor)
Garrett GT 32
Høykapasitets bensin pumpe (Walbro 220 high pressure)
780 cc injectorer
Tech 3 sprut med tenning
high flow manifold i rustfritt stål
3" eksos anlegg i rustfritt
450x350x60mm intercooler med 2,5" rør
Digital Eksos temp måler
Digital Bredbånds Lamda måler
Digital Ladetrykks måler
Tuning på rullende landevei
Brembo 12" skiver foran og bak (ventilerte foran)
4 pot calipere foran
2 pot calipere bak
AWD driverk (tilgjengelig fra 5 dørs versjonen)
Forsterkning av overnevnte drivverk
Øhlin coilovers (må sikkert special bestilles)
bøssninger og karftigere krengingshemmere
Postert bodykit
Ny lakk også lister og speil (orginal " Sunrise Red" men med 3-4 lag klarlakk)
Trekking av interiør i skinn (2 nyanser i grått)
17" felger med 225/45-17 dekk (sommer)
Mine nåværende 16"x7,5" med 205/55-16 (vinter)
= en sleeper med sporty og luxuriøst preg (og 400+ hk hvis noen ypper)
MEN jeg har ikke 200000KR:.-( (Donasjoner mottas med takk)
Så jeg får nøye meg med min lille Schwitzer turbo og mitt første mål på 200hk, så får vi se siden om 250 hk kan nåes uten at jeg må slutte å spise