Jeg tvivler nu på at der er en 2,5 motor der ligger i det sorte svin..
Hvis det er en 2,5 er det ikke en m20...
men m30 der er SKAM ombygget...
Når den kører går den meget tungt i motoren..
som en eta.. eller større..
måske en lækker 3,0 eller gammel m5 med mølle..
Er der nogen der har fået lov til at lure ned i motor rummet..??
Så lige til jeres diskution min motor 2,7 med 2,5 top og 8,4:1 i Komp. kunne godt tændingsbanke..
Stemplerne var flade med lille (3mm)fordybning i midten..
http://www.e30.de/motor/m20/k_122.jpg525e Kat (til 12/86), Kompression 9:1
Kompressionshøjde: 35,7 mm
Sænkning i stempeltop: 3,5 mm
Totallængde: 64 mm
Jeg udmålte kompressionsforholdet med olie da motoren lå skilt på bordet.
2,5 topstykket var fræset MEGET mere ud i kammeret end det orginale eta topstykke.
Så der for det Lave komp.forhold.
Jeg startede med at køre motoren til med 320i motorstyring og dyser..
Kørte fint dejligt bundtræk.
MEN når den fik prygel.. (5500omd) nærmest gnistede det i udstødningen..
Så jeg måtte skifte til 325 motorstyring (dyser-boks-Lmm)
Men da turbo'en kom på kunne den ikke holde til det og flækkede et stempel trods justerbar benzinregulator til tryk og guledyser fra 535..
Lindys stempler er disse
http://www.e30.de/motor/m20/k_102.jpg 525e uden Kat (indtil 8/85), kompression 11,0:1
Kompressionshøjde: 35,7 mm
Forhøjning på midten: 0,65mm
Ventillommedybde: -1,2 mm
Totallængde: 78,35 mm
og det passer nok meget godt at hvis man trækker 2,5 topstykket's rum fra lander man på en 10,4:1
Jeg har så købt Jan M3's gamle stempler fra hans eta motor..
Det er den model der er forhøjet i den eneside og er Meget dyb i den anden side..
http://www.bmw-club.dk/Piten/Tips_M20_motor/foto6.jpg Stemplerne passer så perfekt til 2,5 toppen der skulle kompressionsforholdet så ligge på 8,8:1...
Så må jeg bare sænke mit ladetryk når jeg komer så langt..