Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 18:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
Jan jeg har skrevet at den var 11:1 i et af de første indlæg

men det var kun et skud og efter nærmere efter tanke fandt jeg ud af

at den selvfølgelig ville blivet lidt lavere jeg har også længere nede hvad jeg tror den ville blive med et 325 topstykke

Hvorimod de stempler han har i kun har en forhøjning på 1-2mm uden nogen fordybning hvilket cirka skulle give en komp. på 10,2-5:1

citat

Sorry hvis det har forvirret dig:-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
En kompressions test kan du ikke bruge til noget....

Grunden til at vi kørte 8 gange og kun 8 gange var for at se om der var LIGE meget tryk på cylinderne..

Lad os nu sige at der er en knækket stempelring på en cylinder...

Så vil trykket ved 8 gange så vise cyl1: 11 cyl2: 11 cyl3: 9 cyl4: 11 osv

Men hvis du fyrer den af 15-20 gange kan du sagtens få cylinder 3 op på 11bars tryk

og så har du ikke fundet fejlen....

Så komressions testeren hjelper kun til at finde utætheder som
brændteventiler utætte toppakninger osv..

Jeg siger IGEN en kompressionstester har INTET med kompressionsforholdet at gøre....

Senior Medlem

Dam>> Det har jeg prøvet at forklare morten, men der er ligesom ik noget der siver ind. Det er os der er dumme :-)

Jan hvad var det lige for et stempel der havde højst komp. af eta stemplerne, for det er jeg heller ikke sikker på er sivet ind:-) eller er det bare mig der er dum?

Damborg hvis du kørte de andre cylinder 15-20 gange så ville de jo også stige derfor ville du sagtens kunne finde en evt. fejl er vi enige om det eller hvad?

og jo du kan sagtens bruge en komp. tester til at finde ud af om en bil har høj komp. jeg gentager hvis i har tested hans motor til at have en komp. 10,2 bar i snit pr cylinder så har i glemt at trykke speederen i bund mens i lavede testen fordi en normal 325i komp. skal ligge imellem 11-14 bar pr cylinder ellers er der noget galt

Medlem

Ja ja det syntes du morten..

Damborg kom en logisk forklaring på hvorfor du mener at man ikke kan bruge en komp. test til at finde ud at om en bil har en høj eller lav komp.

Hvad er det lige en komp. test gør?

Jesus!!

En kompressionstest bruges til at se en motors tilstand ikke til at tjekke kompression.... længere er den ikke! Og den skal som Damborg skriver køres mellem 5 og 10 gange.

Til Jan Og Damborg. Nu bliver jeg i tvivl. Skrev i ikke at der var høvlet af den 325i top? Syntes jeg nemlig bestemt jeg læste mig til. I så fald vil den udhulning der er lavet i toppen være ligegyldig? Det giver stadigvæk en kompression der er tæt på normalen. altså omkring 10.1:1 som det er på en 325i. At i så alle 3 ikke kan blive enige er lidt sjovt. Men egentlig fjollet. Det vigtigste er vel at det der var indlægets intention ikke er opnået endnu? der blev spurgt om chiptuning ville afhjælpe tændingsbanken og det er slet ikke der vi er nu... prøv at hjælp i stedet for at lave en gang mudderkastning. ;)

Medlem

Nu ved jeg ikke noget om topstykket men det er ikke Vildt planet... kun afrettet..

der er stadig fin dybte i de minimums mærker der sidder i hver ende af toppen..

og en chiptuning hjalp på tændingsbanken...

og det var en skræddersyet chip der er blevet lavet...

Og den tændingsbankede ved ca 4500 omd og det var der den sikkert har manglet føde.. pga 275¤ knasten

Nå, så en kompressionstest bruges altså ikke til at tjekke kompressionen??
Nu, har jeg aldrig hørt mage!!
Prøv at læs: K O M P R E S S I O N.....og.....K O M P R E S S I O N S T E S T.
Ordet kompression ligger jo ligesom i ordet kompressionstest.
iiihhhhhhhhh....altså:-|

Mikkel det var med der havde plannet mit topstykke 1mm, fordi at min eta blok kørte med de stempler der havde en komp. på 9,0:1 med et standard eta topstykke,Samtidig er der også fjæst 2mm af stemplerne så fordybning kun er 1mm på stemplerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time