kompressor..

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kenneth johnsen
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11

kompressor..

#1 Indlæg af Kenneth johnsen »

Nogen der har en kompressor til at ligge der kan sidde på en 1.6 motor?
ligemeget om der er el til og fra kobling.
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk
bimmer banden

hvor meget må den koste

#2 Indlæg af bimmer banden »

kender en der ligger inde med nogle hvad havde du tænkt dig den måtte koste ,,,,,, de er næsten nye dem han har det er ikke renoveret kompresser meen næsten nye der ikke har kørt ret meget
Kenneth johnsen
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11

#3 Indlæg af Kenneth johnsen »

vi snakker om små 3000kr..
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk
TBR
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14 aug 2003, 17:51
Geografisk sted: Aalborg

#4 Indlæg af TBR »

Kender en der har en kompressor til salg, med el til og fra kobling?
Det er hvis en skrue kompressor fra en mr2'er

Den koster nok omkring 3500,-
gs

toyota kompressore er af roots typen

#5 Indlæg af gs »

TBR skrev:Kender en der har en kompressor til salg, med el til og fra kobling?
Det er hvis en skrue kompressor fra en mr2'er

Den koster nok omkring 3500,-



Toyota kompressore er af ROOTS typen :!: det vil sige at der sidder to 8 taller (kan have flere "fingre" 3 & 4 men er sjældne) og køre inden i hinanden, i modsætning til skrue kompressoren hvor der sidder to snegle som har en progressiv stigning (sneglens stigning ændres) de 2 snegle kører rundt inden i hinanden, hvormed luften presses frem og komprimeres imellem sneglene. Roots typen er mindre effektiv end Skruekompressoren, men roots kompressoren er af ældre dato og mere udbredt. det er blandt andet den der sidder op igennem motorhjelmen på store amerikanere, og Dragstere. disse kompressore er adskillige gange større end Toyota modellen.
Toyota modellen kommer i to varianter (så vidt jeg kan se). den ene (den lille) er fra toyota mr2'eren. den anden der er ca 17% større ( kan volumen mæssigt pumpe ca 17 % mere luft pr kompressor omdr) kommer så vidt jeg kan se fra Asien/Australien og har siddet på en 2 litter række 6 er model CHASER den skulle efter sigende producere 260HK (ikke sikker). BTW Toyota SUCKS de mangler en ordentlig designer og sjæl....


der er desuden kompressore der minder om en halv turbo lader (indsugnings siden) her i blandt er den dansk udviklet Rotrex (Anders koldstrup med maersk kapital) disse kompressore kan yde mere men de har ikke samme bundtræk som de ovenstående ( skal lige som turbo op i et par omdr. før impellaen tætner ordentligt ) se www.powerpage.dk for tegninger og yderlig information

hilsen GS
Brugeravatar
chevyvan
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 aug 2003, 12:58
Kontakt:

Re: kompressor..

#6 Indlæg af chevyvan »

Kenneth johnsen skrev:Nogen der har en kompressor til at ligge der kan sidde på en 1.6 motor?
ligemeget om der er el til og fra kobling.




Ja vi har nogle af typen ROOTS kompressorer til at ligge....
De koster 4200.- inkl moms pr stk og de er alle nyrenoverede


Jeg må lige sige at vi har kun haft dårlige erfaringer med ROTREX kompressorer ..

4 timer på rullefelt så var lejerne i en NY kompressor slidt op.

De Roots kompressorer kører og kører
Brugeravatar
chevyvan
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 aug 2003, 12:58
Kontakt:

Re: toyota kompressore er af roots typen

#7 Indlæg af chevyvan »

gs skrev:
TBR skrev:Kender en der har en kompressor til salg, med el til og fra kobling?
Det er hvis en skrue kompressor fra en mr2'er

Den koster nok omkring 3500,-



Toyota kompressore er af ROOTS typen :!: det vil sige at der sidder to 8 taller (kan have flere "fingre" 3 & 4 men er sjældne) og køre inden i hinanden, i modsætning til skrue kompressoren hvor der sidder to snegle som har en progressiv stigning (sneglens stigning ændres) de 2 snegle kører rundt inden i hinanden, hvormed luften presses frem og komprimeres imellem sneglene. Roots typen er mindre effektiv end Skruekompressoren, men roots kompressoren er af ældre dato og mere udbredt. det er blandt andet den der sidder op igennem motorhjelmen på store amerikanere, og Dragstere. disse kompressore er adskillige gange større end Toyota modellen.
Toyota modellen kommer i to varianter (så vidt jeg kan se). den ene (den lille) er fra toyota mr2'eren. den anden der er ca 17% større ( kan volumen mæssigt pumpe ca 17 % mere luft pr kompressor omdr) kommer så vidt jeg kan se fra Asien/Australien og har siddet på en 2 litter række 6 er model CHASER den skulle efter sigende producere 260HK (ikke sikker). BTW Toyota SUCKS de mangler en ordentlig designer og sjæl....


der er desuden kompressore der minder om en halv turbo lader (indsugnings siden) her i blandt er den dansk udviklet Rotrex (Anders koldstrup med maersk kapital) disse kompressore kan yde mere men de har ikke samme bundtræk som de ovenstående ( skal lige som turbo op i et par omdr. før impellaen tætner ordentligt ) se www.powerpage.dk for tegninger og yderlig information

hilsen GS




Jeg mener at have set et sted at enten Toyota Carina eller så var det Camryen der kom med Roots kompressoren i asien

og som du siger mr2 eren
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

Det var ellers en dejlig vogn. Jeg bliver helt blød i knæene!! :lol:
Brugeravatar
chevyvan
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 aug 2003, 12:58
Kontakt:

#9 Indlæg af chevyvan »

Anonymous skrev:Det var ellers en dejlig vogn. Jeg bliver helt blød i knæene!! :lol:




Ja ikke det er også forebilledet for min polo :lol: :lol:
HenrikGM

#10 Indlæg af HenrikGM »

Der er da vist ikke nogen biler der kører med skruekompressorer??

Jeg mener her ÆGTE skruekompressorer hvor luften komprimeres mellem gængerne, og ikke blot roots typen med spiralformede rotorer.

Det kræver bla. at de to rotorer kører med forskelligt omdrejningstal.....

Nogen der ved om det er bygget på en bil ab fabrik?
Besvar