Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 12:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
Er der ikke en der har en turbo kaburator liggende ??
Jeg skal have tryk på min "gamle" kadett
Volvo 242 Turbo eller Reanult 5 Turbo eller fra ligende bil.....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vorbasse
Jeg et sæt 40mm dobb. karb ligge, der kan klare lade tryk. Der er alu indsugnings kasse, benzinpumpe, benzintryk regulator, slanger, manifold(Passer til mazda 626, men skal bare laves om)...
Pris 3000 kr...
Mit nr. er 21223941

Hilsen jakob
Mazda4life

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
har renault 5 gt turbo karburator til salg med en kun et år gammel benzintryksregulator til... 1500 så er sagerne dine... har kørt med det på en 1,4 liters uno turbo, men har nu monteret hele sprøjtet... 8) interesseret så skriv dit nummer til mig på felisity511@hotmail.com

Senest rettet af Yugo Turbo 28 aug 2003, 06:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Det kan godt la sig gøre at trykke luft igennem en orginal snade på en kadett... 8)
Billede

Titel:
Hvorfor vil du slås med en dum gammel voldskruet karburator når du kan gå fuld programmerbar EFI til samme pris, og endda billigere end nogle af ovenstående tilbud???

Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.

Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Hvorfor vil du slås med en dum gammel voldskruet karburator når du kan gå fuld programmerbar EFI til samme pris, og endda billigere end nogle af ovenstående tilbud???

Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.

Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.

Ja ja jeg er sq da god klar over at det dur med fuld programmerbar EFI!
MEN kom ik her og bild moi ind at det er billigere! Det plejer jo at koste KASSEN :shock:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Att:....mad_man

hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????

jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....

Att:....Speedy
hvor stor er din motor? og hvad regner du med den skal yde når det er færdigbygget????

mvh Jens Hald

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Hald79 skrev:
Att:....mad_man

hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????

jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....

mvh Jens Hald

Ja jeg tør næsten ik tænke på det... men omkring 7000kr!? :?
Hva har du da skulle hoste op med!?? Og hvad har du så kunne hive ud af den!?? Jeg går ud fra at det er den "rigtige" motor med 16V!? :roll: 8)

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
hvis jeg skal gøre det op i kroner.......

"nøgen" megasquirt..1900 kr
dyser ...(430 ml)......1000 kr
luft temp føler............200 kr
modstande da det er lav ohm´s dysser.....120 kr.

det resterende komponenter sidder allerede på kadetten org. og nej det er ikke en 16vér men en 1,8 8V og når jeg er færdig skulle den gerne ende på ca. 250 hk...... ved ca. 0,9 bar
det kræver jo selvfølgelig at men selv bygger en kasse til MSén samt ledningsnettet med det er sku heller ikke så svært hvis man blot gider at bruge lidt tid på det........
det skal dog lige siges at der er også er lavet en hel del om inde i motoren vedr. komp...... men det vedr, jo ikke installationsprisen af megasquirt...... vel....... 8)

Vedhæftede filer:
6.jpg
6.jpg [ 139.35 KiB | Vist 2197 gange ]

Titel:
Og så er det jo interessant at se samme regnestykke for montering af en 22år gammel stromberg karburator fra en Volvo240 der har kørt +300kkm, monteret på en kadettmotor....;-)

Eftersom Vovlo havde store problemer med at få den til at gå fornuftigt, og taget i betragtning at der ikke fåes anden dysning til pågældende karb end den er "passer" til en 2,1liters motor, så tror jeg dæleme det bliver noget underholdende at justere ind. Mildt sagt.

Find en EFI manifold der passer på din motor hos en hugger, støv en TPS op ved samme lejlighed, skaf 4 dyser og en lufttemp sensor, og klip en håndfuld stik af ledningsnettet på en skrotbil der passer til dyserne, og så mangler du bare et ledningsnet til dit EFI, som du kan lave på en weekend hvis det skal se goidt ud.

Så kan det endda være den kan gå igennem syn mht emissioner...!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time