Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 12:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 aug 2003, 10:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 36
Geografisk sted: Vest Sjælland
Er der ikke en der har en turbo kaburator liggende ??
Jeg skal have tryk på min "gamle" kadett
Volvo 242 Turbo eller Reanult 5 Turbo eller fra ligende bil.....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2003, 15:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Jeg et sæt 40mm dobb. karb ligge, der kan klare lade tryk. Der er alu indsugnings kasse, benzinpumpe, benzintryk regulator, slanger, manifold(Passer til mazda 626, men skal bare laves om)...
Pris 3000 kr...
Mit nr. er 21223941

Hilsen jakob
Mazda4life


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 15:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
har renault 5 gt turbo karburator til salg med en kun et år gammel benzintryksregulator til... 1500 så er sagerne dine... har kørt med det på en 1,4 liters uno turbo, men har nu monteret hele sprøjtet... 8) interesseret så skriv dit nummer til mig på felisity511@hotmail.com

_________________
Brap brap brap...
Billede


Senest rettet af Yugo Turbo 28 aug 2003, 06:33, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 22:44 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:55
Indlæg: 15
Geografisk sted: Nordjylland
Det kan godt la sig gøre at trykke luft igennem en orginal snade på en kadett... 8)
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 11:02 
Hvorfor vil du slås med en dum gammel voldskruet karburator når du kan gå fuld programmerbar EFI til samme pris, og endda billigere end nogle af ovenstående tilbud???

Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.

Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 11:12 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:55
Indlæg: 15
Geografisk sted: Nordjylland
HenrikGM skrev:
Hvorfor vil du slås med en dum gammel voldskruet karburator når du kan gå fuld programmerbar EFI til samme pris, og endda billigere end nogle af ovenstående tilbud???

Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.

Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.


Ja ja jeg er sq da god klar over at det dur med fuld programmerbar EFI!
MEN kom ik her og bild moi ind at det er billigere! Det plejer jo at koste KASSEN :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 13:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
Att:....mad_man

hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????

jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....

Att:....Speedy
hvor stor er din motor? og hvad regner du med den skal yde når det er færdigbygget????

mvh Jens Hald


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 14:11 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:55
Indlæg: 15
Geografisk sted: Nordjylland
Hald79 skrev:
Att:....mad_man

hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????

jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....


mvh Jens Hald


Ja jeg tør næsten ik tænke på det... men omkring 7000kr!? :?
Hva har du da skulle hoste op med!?? Og hvad har du så kunne hive ud af den!?? Jeg går ud fra at det er den "rigtige" motor med 16V!? :roll: 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 14:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hvis jeg skal gøre det op i kroner.......

"nøgen" megasquirt..1900 kr
dyser ...(430 ml)......1000 kr
luft temp føler............200 kr
modstande da det er lav ohm´s dysser.....120 kr.

det resterende komponenter sidder allerede på kadetten org. og nej det er ikke en 16vér men en 1,8 8V og når jeg er færdig skulle den gerne ende på ca. 250 hk...... ved ca. 0,9 bar
det kræver jo selvfølgelig at men selv bygger en kasse til MSén samt ledningsnettet med det er sku heller ikke så svært hvis man blot gider at bruge lidt tid på det........
det skal dog lige siges at der er også er lavet en hel del om inde i motoren vedr. komp...... men det vedr, jo ikke installationsprisen af megasquirt...... vel....... 8)


Vedhæftede filer:
6.jpg
6.jpg [ 139.35 KiB | Vist 2197 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 16:08 
Og så er det jo interessant at se samme regnestykke for montering af en 22år gammel stromberg karburator fra en Volvo240 der har kørt +300kkm, monteret på en kadettmotor....;-)

Eftersom Vovlo havde store problemer med at få den til at gå fornuftigt, og taget i betragtning at der ikke fåes anden dysning til pågældende karb end den er "passer" til en 2,1liters motor, så tror jeg dæleme det bliver noget underholdende at justere ind. Mildt sagt.

Find en EFI manifold der passer på din motor hos en hugger, støv en TPS op ved samme lejlighed, skaf 4 dyser og en lufttemp sensor, og klip en håndfuld stik af ledningsnettet på en skrotbil der passer til dyserne, og så mangler du bare et ledningsnet til dit EFI, som du kan lave på en weekend hvis det skal se goidt ud.

Så kan det endda være den kan gå igennem syn mht emissioner...!


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team