Tændrør soder til motor går dårligt
Redaktør: Moderatorer
-
Flow
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 16 aug 2003, 22:43
Tændrør soder til motor går dårligt
JEg går lidt og pusler med at ligge en 1,6 liters applause motor i min daihatsu charade 1,3 efi motorene er næsten helt identiske. den eneste forskel der er, er højden på blokken pga. en længere slag længde på 1,6 ern... nå men nok om det.... jeg købte en doner bil i den blå avis med en nyere motor, motoren kørte fint og som en symaskine intil den blev vasket med højtryksrenser......
Nu soder den tænrørne til (de bliver helt sorte!!!) og kan ikke tage gassen ordentlig... jeg har skiftet rotoren, tændrør og rotor dækslet... men uden den vilde forskel... jeg prøvede at rykke stikket til lamda sonden af.... det hjalp meget... kan det være den der er feset af?????
Venlig hilsen
Rune
Nu soder den tænrørne til (de bliver helt sorte!!!) og kan ikke tage gassen ordentlig... jeg har skiftet rotoren, tændrør og rotor dækslet... men uden den vilde forskel... jeg prøvede at rykke stikket til lamda sonden af.... det hjalp meget... kan det være den der er feset af?????
Venlig hilsen
Rune
-
Buus
- Medlem
- Indlæg: 223
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Jeg kan ikke hjælpe dim med hvorfor din bil soder...
Jeg vil bare lige fortælle dig at du skal huske, at topstykket på din Applause motor IKKE må planslibes, hvis du på et tidspunkt skal have ny toppakning i eller får andre idéer....
Det står skrevet i de fleste informationsprogrammer med tekniske data, og jeg ved det fordi en jeg kender lige har skiftet toppakning på sådan en motor....
Det er åbenbart populært at lægge den 1,6'er i en Charade, for der kører da nogle stykker rundt.....
Jeg vil bare lige fortælle dig at du skal huske, at topstykket på din Applause motor IKKE må planslibes, hvis du på et tidspunkt skal have ny toppakning i eller får andre idéer....
Det står skrevet i de fleste informationsprogrammer med tekniske data, og jeg ved det fordi en jeg kender lige har skiftet toppakning på sådan en motor....
Det er åbenbart populært at lægge den 1,6'er i en Charade, for der kører da nogle stykker rundt.....
-
Flow
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 16 aug 2003, 22:43
Daihatsu charade/applause
Det er da meget rart at vide... ved du også hvad kompressionen er på 1,6 liters motoren hvis man nu skal have den tryk ladet.???
VH
RM
VH
RM
-
Gæst
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Flow
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 16 aug 2003, 22:43
trykladning
jeg overvejer kompressor da den er lettest at sætte på der er ekstra hjul til servostyring (tror jeg) men da der ikke er servostyring på bliver det ikke brugt... jeg slipper også for at skifte udstødnings manifold...
ang. kompression prøver jeg at sænke den ved at lægge en stål toppakning mellem to alm toppakninger... jeg regner ikke med at der skal hives så mange heste ud af 1,6 motoren.. 130-140 er fint til mig....
tak for hjælpen......
ang. kompression prøver jeg at sænke den ved at lægge en stål toppakning mellem to alm toppakninger... jeg regner ikke med at der skal hives så mange heste ud af 1,6 motoren.. 130-140 er fint til mig....
tak for hjælpen......
