Erfaringer med Audi urquattro søges
Redaktør: Moderatorer
-
Søren N
Erfaringer med Audi urquattro søges
Når nu en Audi s2 koster omkring de 140000(?) kr i afgift så kunne man måske godt nøjes med en ældre model 1982-1989 med nogenlunde samme teknik!!
200 hk og 4-hjulstræk:-)
Hvordan er den i forhold til nyere biler?? præstationer??
Hvad er de svage punkter på sådan en fætter??
Kan der nemt hentes flere hk ud af den??
M.v.h
Søren Nistrup
6400 Sønderborg
1985 golf 2 gti med 16v motor
200 hk og 4-hjulstræk:-)
Hvordan er den i forhold til nyere biler?? præstationer??
Hvad er de svage punkter på sådan en fætter??
Kan der nemt hentes flere hk ud af den??
M.v.h
Søren Nistrup
6400 Sønderborg
1985 golf 2 gti med 16v motor
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
De gamle 200 hk motor var kun 10v = en golf 1.8 med ekstra cylinder og så har de mekanisk indsprøjtning. Turbo og kobling skal skiftes + ekstra benzindysse hvis den skal yde noget. Reservedelspriserne er svagheden da delene skal købes i tyskland
-
Bindegal
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
Opel Calibra/Vectra Turbo benytter sammenlignelig teknik og specifikationer - 204hk og 4wd m/visco. Modsat Audi´erne er det er noget mere "almindelig" bil og delene er ikke så svære at finde hvis bare man holder øje.
For ca. 11.000 kan du få et kit der uden problemer giver dig ca. 300hk - og det virker.
Nej det er ikke en VW/Audi men en fancy "sjælden" bil er også dyrere at holde.
/Bindegal
For ca. 11.000 kan du få et kit der uden problemer giver dig ca. 300hk - og det virker.
Nej det er ikke en VW/Audi men en fancy "sjælden" bil er også dyrere at holde.
/Bindegal
-
Søren N
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
Jeg har ellers svoret jeg aldrig vil have Opel igen p.g.a jeg meget kort tid var ejer af en 1988 Opel kadet gsi 8v 2.0 som viste sig at være pilrådden af rust:-/....
Hvad ligger afgiften på for en Opel vectra 4x4 turbo??
Hvad ligger afgiften på for en Opel vectra 4x4 turbo??
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
bilpriser dk siger 75000 i afgift for calibra turbo 92 men told og skat siger 107000 = bilpriser dk presser priserne urealistisk hvilket også kan ses når man vil sælge en brugt bil
-
Bindegal
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
Vectra er normalt væsentligt billigere end Calibra. Forsikring er sikkert også billigere.
Godt nok er bilpriser.dk ikke heeelt realistisk i sine priser, men illustrerer alligevel forskellen.
2 udregninger, 10. måned 1992, alle øvrige data standard, 2.0 turbo 4x4....
Vectra: 67000
Calibra: 123000
Min midlertidige afgift var 102.000 og blev krejlet ned til ca. 87.500 efter en lang og hård kamp.
Husk på at en Vectra på alle tænkelige måder er mekanisk identisk med en Calibra, så set ud fra et økonomisk synspunkt er Vectra det rigtige valg - man får ganske simpelt meget mere for pengene.
Du kan jo for sjov prøve at spørge din lokale told&skat hvad de mener afgiften på en Vectra turbo skal være. Du finder ikke mange biler med samme tunings-potentiale til prisen.
Godt nok er bilpriser.dk ikke heeelt realistisk i sine priser, men illustrerer alligevel forskellen.
2 udregninger, 10. måned 1992, alle øvrige data standard, 2.0 turbo 4x4....
Vectra: 67000
Calibra: 123000
Min midlertidige afgift var 102.000 og blev krejlet ned til ca. 87.500 efter en lang og hård kamp.
Husk på at en Vectra på alle tænkelige måder er mekanisk identisk med en Calibra, så set ud fra et økonomisk synspunkt er Vectra det rigtige valg - man får ganske simpelt meget mere for pengene.
Du kan jo for sjov prøve at spørge din lokale told&skat hvad de mener afgiften på en Vectra turbo skal være. Du finder ikke mange biler med samme tunings-potentiale til prisen.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
Husk bare at sætte 15000-20000 af til en forstærket 4wd box med større kraftoverføring til baghjulene fra martin schance i norge da den ikke kan holde standard og overfører alt for lidt til baghjulene = viskosekoblingen brænder af da den svitter for meget når effekten bliver øger. Turboen bør opgraderes. En sierra cosworth 4wd til 110000-? + et brugt 330 hk tunkit (= 13 sekunder på 1/4 mile ifølge bilsport)er nok den billigste rally gaderacer man kan lave. Desværre 4 dørs og anonymt familiebils udseende men afprøvet og nem at skrue på da motoren vender rigtigt.
-
Søren N
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
Told skat giver ikke svar på en forespørgelse uden at man vedlægger en kopi af reg. attesten!! har prøvet svaret fra dem er at den ligger mellem 60-63% af udsalgsprisen i dk ved en forhandler... nu bliver der jo skrevet at det bliver billigere med en vectra men de er da heller ikke helt billige i Tyskland!!
cosworth er nok det billigste kan erhverves for mellem 100-150 kkr i DK... men både opel´en og ford´en ruster det gør audi´en ikke, er galvaniseret!! samt så syntes jeg der rimelig mange til salg mellem 3900-15000 euro i modsætning til vectra turbo og cosworth
M.v.h
Søren Nistrup
cosworth er nok det billigste kan erhverves for mellem 100-150 kkr i DK... men både opel´en og ford´en ruster det gør audi´en ikke, er galvaniseret!! samt så syntes jeg der rimelig mange til salg mellem 3900-15000 euro i modsætning til vectra turbo og cosworth
M.v.h
Søren Nistrup
-
Bindegal
Re: Erfaringer med Audi urquattro søges
Told&skat forespørgsel:
Man kan normalt få dem til at slå op hvad den sidste stakkels sjæl har betalt i afgift på en lignende bil. En præcis "midlertidig afgift" udregner T&S gerne på en fotokopi/fax af en udenlandsk registreringsattest.
Mht. Opgraderinger:
"turboen bør opgraderes"? De fleste vil sikkert være tilfredse med en friskrenoveret original turbo, der leverer trykket hurtigt (fra lave omdrejninger). Om den puster 1.5 bar @7000rpm er for de færreste uvæsentligt. Renovering = 3000 kroner. Ny opgraderet turbo = 10000 kroner. De 7.000 i forskel lægger jeg hellere på en ny kobling...!
Principperne i transfer box´en(TXB) på Cally/Vectra er korrekte. Men det kommer altså helt an på hvordan bilen bruges. Til gadebrug med 300HK er en standard TXB intet problem. Den klassiske årsag til afbrændte TXB´er er forkert dækmontering.
Til egentligt rally eller længere baneræs er det en helt anden snak. Så hvorfor investere en formue i opgraderinger man egentlig ikke har brug for til gadebrug?
Desuden når man langt ved bare at holde øje med temperaturen på TXB´en....
/Bindegal
Man kan normalt få dem til at slå op hvad den sidste stakkels sjæl har betalt i afgift på en lignende bil. En præcis "midlertidig afgift" udregner T&S gerne på en fotokopi/fax af en udenlandsk registreringsattest.
Mht. Opgraderinger:
"turboen bør opgraderes"? De fleste vil sikkert være tilfredse med en friskrenoveret original turbo, der leverer trykket hurtigt (fra lave omdrejninger). Om den puster 1.5 bar @7000rpm er for de færreste uvæsentligt. Renovering = 3000 kroner. Ny opgraderet turbo = 10000 kroner. De 7.000 i forskel lægger jeg hellere på en ny kobling...!
Principperne i transfer box´en(TXB) på Cally/Vectra er korrekte. Men det kommer altså helt an på hvordan bilen bruges. Til gadebrug med 300HK er en standard TXB intet problem. Den klassiske årsag til afbrændte TXB´er er forkert dækmontering.
Til egentligt rally eller længere baneræs er det en helt anden snak. Så hvorfor investere en formue i opgraderinger man egentlig ikke har brug for til gadebrug?
Desuden når man langt ved bare at holde øje med temperaturen på TXB´en....
/Bindegal