Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 maj 2025, 00:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: EFI
Kan man købe EFI brugt, og hvor? Er der nogen der ved hvor man kan købe et nyt og prisleje?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: EFI
Mener du er EFI sprøjt?

Det kan man da købe brugt, jeg har f.eks. et brugt EFI (Bosch Motronic)sprøjt fra en Corsa A GSI liggende 8)

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
skal det ikke være programerbart???????
hva med et sæt megasquirt?

MVH Jens Hald

Titel:
Jo, det skal være programerbart. Jeg må indrømme at jeg ikke ved sindssygt meget om det. Jeg har bare hørt at et nyt skulle koste 25k, hvilket er lige i overkanten, men at det er det bedste man kan få

Titel:
Jo, det skal være programerbart. Jeg må indrømme at jeg ikke ved sindssygt meget om det. Jeg har bare hørt at et nyt skulle koste 25k, hvilket er lige i overkanten, men at det er det bedste man kan få

Titel:
Du kan sagtens finde programmerbart EFI til 25000dkr.

Men det kan altså gøres meget meget billigere.

Se megasquirt trådene her i forummet(nok godt en måneds tid gammel eller so)

Hvis du kan lave ledningsnettet og selv trimme det ind(ikke SÅ svært) kan det gøres for et par tusinde.

Hvis du SLET ikke ved noget om det og ikke har lyst/tid til at sætte dig ind i det, så drop ideen og betal et anerkendt tuningsfirma en ordentlig slant $$ for det istedet.

Kan du lidt selv så er der masser af muligheder.

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm

Eller søg på "megasquirt" på google. Der er anslået ca solgt 3000 sæt og installeret, af folk selv!, mindst 2/3 som det er nu, heraf en del med egen hjemmeside hvor du kan se installationen.

http://members.shaw.ca/megasquirt/itruns.htm

Enjoy...

Titel:
Det er nu egentlig mere fordi jeg kender en der kan programmerer EFI. Har læst de mange sider om MS, men hvorfor er det så billigt når EFI er så dyrt? Det kan godt være at det bare er mig, der lidt blank omkring benzinstyring

Titel:
Definer EFI.

Normalt står det for ElectronicFuelInjection, og dækker således alt fra tidlige L-jet anlæg til motec og magnetimarrelli.

MS er jo præcist det samme. Programmerbart EFI.

Hvis du kender een der kan programmere EFI, hvad er det så helt præcist du mener?
Chippe gamle motronic anlæg, svindle lidt med temperaturføleren, eller programmere et WeberAlpha anlæg fra bunden?

Titel:
Jeg må igen indrømme at jeg ikke er helt med. Jeg er så dum at jeg skal ha' skåret det ud i pap :D Men ham jeg kender har selv indsprøjtning af mærket EFI Euro96, hvor han selv programerer det. Det er sådan et anlæg jeg også gerne vil ha' fingrerne i - bare ikke til 25k.

Ang. MS kan det så sammenlignes med MF2? For det kører jeg med nu.

Titel:
Junior Medlem

Hvis du skal have et af de kendte mærke (Euro, DTA, AEM, Electromotive, Autronic) så søg lidt på den amerikanske Ebay (www.ebay.com) De slutter på mellem $1000 - $1500 hvilket jo stadig er under kr. 10000,-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time