Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
McCoy SPC har ret det er 6 kvadrat ledning jeg mener :wink:
Den pumpe er jeg ikke sikker på kan tåle tryk bagi, det var sådan en der døede for os, den skød lige oringen ud, så fandt vi en hvor enden var lukket på en anden måde og det virkede, det er ikke en bosch pumpe såv jeg husker .
ved ikke hvad toyote den kom fra sorry,men prøver lige at se om der er nogle nr på den du måske kan bruge til noget.

Att Malibu..
Nej jeg nåede aldrig at montere Smt6 eren for købte sku en anden bil i stædet :wink: så nu køre jeg Opel igen Astra Gsi med Ecotek :cry: ,så derfor er jeg ved at lave en motor som Anders som den nok kommer på i stædet nu må vi se. Var med ude og prøve en med 300hk+ i en gammel Kadett :twisted:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg vil så lige tilføje at 6 kvadrat er VIRKELIG at skyde gråspurve med kanoner! men ok du har plads nok til mere 10 benzinpumper i den ledning.

Titel:
Mester Medlem

Der er meget forskæl på hvad det kan trække og hvornår der er spændingstap, for hvis det var 30cm ledning vi snakkede er 2,5 ok men nu er det jo nærmere 3-4meter så er det en helt anden snak, er vi enige om det. :wink:

Titel:
Mester Medlem

nej det er vi BESTEMT ikke enige om... vil godt garantere dig at du dårligt kan måle spændingstabet over 3-4 meter kontra 30 cm... 3-4 km er en anden snak. se det som en vandslange... der er selvfølgelig et maks for flowet som i ledningen, men holder du dig under det maks flow er der ingen forskel på 30 cm og 3-4 meter.

Titel:
Mester Medlem

Du er godt nok meget Klog. :?

Forklar mig så lige hvorfor vi kun havde 12,2v på den org. pumpe med org. 2,5 ledning når der var 13,8v på batteriet.
Og efter vi brugte 6 kvadrat hade vi 13.5v.

Så har jeg sku alligevel sovet de 4 år under min uddannelse. :roll:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
jeg vil give Lyhning 100% ret...... (er oz selv uddannet elektrikker) det har sku meget at sige at pumpen får den maximale spænding for at yde det optimale...... en K-jet pumpe som jeg anvender trækker på imod 15 amp. når den yder det maksimale....så den med 6 kvadrat den er go nok.....
Anders:
to pumper i serie..... lad den ene køre som den altid har gjort... tag styrespændingen fra dit nuværende relæ og lad det trække et ekstra relæ som så trækker den ekstra pumpe.....

(hva Anders sagde jeg ikke til dig at du skulle montere en ekstra pumpe dengang jeg var nede og hente stempler ved dig....... he he......)

Mvh Jens Hald

Titel:
Mester Medlem

længden af ledningen har ikke noget at sige når vi taler de længder.... men hvis i skal ha den slags strøm igennem så kan jeg godt forstå at i vælger 6 kvadrat.... men hr elektriker, gi mig så lige ret i at en ledningslængde på 3-4 meter ikke står for et spændingsfald fra 13,8 til 12,2 volt! det er strømmen der er skyld i det... hvis du tog pumpen fra så er der jo fuld spænding på ik? min pumpe trækker ikke så meget strøm og derfor mente jeg nu heller ikke at 6 kvadrat var nødvendigt.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Jeg siger mange tak alle sammen :wink:
Nu prøver jeg den pumpe. Bliver den meget utet???? Er det så der står benzin ud i liter vis eller hvad :?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Ja det kan godt tænkes at der står benzin ud over det hele. En a mine kameraters far, havde en 406'er hvor der hoppede en slange a benzin filtret, og han fik da taget livet a en stor del a hans græsplæne, da han holdte lige ved siden a den. Og prøvede at starte en 5 - 8 gange. Der var nok kommet mindst lige så mange liter benz ud. Men det er jo bare at prøve en gang, du er ike i tvivl hvad det bare fosser ud.

Good Luck her fra :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lyhning skrev:
Du er godt nok meget Klog. :?

Forklar mig så lige hvorfor vi kun havde 12,2v på den org. pumpe med org. 2,5 ledning når der var 13,8v på batteriet.
Og efter vi brugte 6 kvadrat hade vi 13.5v.

Så har jeg sku alligevel sovet de 4 år under min uddannelse. :roll:

ikke fordi jeg skal blande mig men kan det ikke have været en dårlig forbindelse i den gamle 2,5¤ ledning forbinding.....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time