Motor type og skifte

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gummispoiler

Motor type og skifte

#1 Indlæg af Gummispoiler »

Hej...
Jeg har læst afsnittet om skattefar og motor tuning. To ting der jo ikke hænger særlig godt sammen herhjemme. :-P
Men der står at 20% regelen kælder ved motor skifte til en motor som bilen ikke er født med. Hvad så med samme type motor, dog med andet spech. F.eks. tænker jeg på en nissan B12 motor. Der er jo forskellige motore, men alle sammen B12'ere, men med forskellige motor koder --> E16, GA16i, CA16DE og CA18DE. Alle disse motore er jo fra den samme bil. Hvilke regler gælder????

Håber på at I kan hjælpe...:-D
Morten T Nielsen

Re: Motor type og skifte

#2 Indlæg af Morten T Nielsen »

Hej

Det er nok bedst at holde sig til motorkoden...har din motor f.eks. koden E16 så er det nok bedst at finde en magen til (Hvilket er fuldstændigt urimeligt at forlange). Hos VW kørte man jo i mange år med motoren som var kendt som 827. Men den findes jo i 100 eksemplarer lige fra 1500cc med 70 villige heste til 1800cc med kompressor og små 160 bryggerheste.

mvh
Morten T Nielsen
Gummispoiler

Re: Motor type og skifte

#3 Indlæg af Gummispoiler »

arg...!
Ja...jeg har selvfælgelig den mindste og langsomste af de motortyper. 1,6l karb. motor med 8v...:-P
Nåh, der er heldigvis andre måder at få saft og kraft under hjælmen.:-D

mvh
NP
Besvar