navne forviring eller hvad....

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

navne forviring eller hvad....

#1 Indlæg af mh »

Har gået og tænkt lidt på over
hvad er forskellen på
twin turbo og bi-turbo eller er det 2 navne for den samme konstruktion :?: :?: :?: :roll:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
too much NOZ
Junior Medlem
Geografisk sted: falster/KBH SV

#2 Indlæg af too much NOZ »

nåå hva´ :lol: bi-turbo= 1 "mani" med 2 dingenoter.... twin-turbo= 2x "mani" med en dingenot på hver......det mit bud :lol: hvad med en twin twin bi-turbo :lol: :roll: :roll: :roll: :!: :!: :!: ka du stik den :lol:....
Senest rettet af too much NOZ 05 okt 2003, 21:05, rettet i alt 1 gang.
<-------my car------POWERED BY K.O.C.
mh
Mester Medlem

#3 Indlæg af mh »

too much NOZ skrev:nåå hva´ :!: har lærlingen givet dig stof til eftertanke :D :?: :!: hvad med en twin twin :lol: bi :roll: :roll: :roll: :!: :!: :!: ka du stik den :lol:....

haha det har intet med din tro på en model TWIN-TWIN BI udgave din knold du har set for meget DHB film så den corolla har kravlet dig til hovedet :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
too much NOZ
Junior Medlem
Geografisk sted: falster/KBH SV

#4 Indlæg af too much NOZ »

ps. nu når vi snakker DHB film..... kan du så ik lige høre jannik om han ik snart er færdig med den :roll: ... og hvis han er, smider du den så ik lige ind i mit skab :lol: ???
<-------my car------POWERED BY K.O.C.
ZeroCool
Medlem
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Kontakt:

#5 Indlæg af ZeroCool »

Jeg mener at bi-turbo er når der er to forskellige turboer, en lille til at lade i bunden og en større til at lade i toppen..

Og twin-turbo er to ens ladere der bare puster løs 8)
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]
Danielsito
Senior Medlem
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Twin / Bi-Turbo

#6 Indlæg af Danielsito »

Der har ZeroCool nemlig ret! :D :wink:

...Daniel
Martin-A3

#7 Indlæg af Martin-A3 »

Hvordan hænger det så sammen med at HGPs bi-turbo sæt leveres med 2 ens turboer (så er det vel 1 pr cylinder række) ?

og en Mazda RX 7 som er en twin turbo der sidder der en lille turbo og føder den store ...
mh
Mester Medlem

#8 Indlæg af mh »

okey :roll: :roll: :roll: :roll:
hvem har ret

www.RavenZ.dk
ZeroCool
Medlem
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Kontakt:

#9 Indlæg af ZeroCool »

Jeg er jo logisk tænkende, så jeg vil mene at:

Twin = tvilling = ens
Bi = 2 = forskellige

Men der er jo nogen der mener af fx lotus omegaen er en bi-turbo, men det er i virkeligheden en twin-turbo, da der sidder to ens turboer på..

(Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, det er taget ud fra min hukommelse og den er ikke specielt god :wink: )
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]
mh
Mester Medlem

#10 Indlæg af mh »

ZeroCool skrev:Jeg er jo logisk tænkende, så jeg vil mene at:

Twin = tvilling = ens
Bi = 2 = forskellige

har dog aldrigt hørt at BI skulle betyde forskelligt :cry:

www.RavenZ.dk
Besvar