navne forviring eller hvad....

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#11 Indlæg af McCoy SPC »

Jeg tror ikke der findes nogle regler uden undtagelser.

Tror ikke der er så mange der tænker på hvad de siger når de mener 2 turboer. Det kan godt være at der var en forskeld da man begyndte at bruge de 2 udtryk, men nu er de lige som gledet lidt sammen, tror jeg.

Tror bare at det er en a de ting man skal lade være med at tænke på :roll:
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
skovbamsen

#12 Indlæg af skovbamsen »

bi og twin er det samme det som i snakker om med en stor og en lille hedder bi-sekventiel
men en stor og en lille på en twin turbo motor hedder stadíg bi turbo sekventiel
ZeroCool
Medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Kontakt:

#13 Indlæg af ZeroCool »

har dog aldrigt hørt at BI skulle betyde forskelligt :cry:


Forstå mig ret, det er i denne sammenhæng jeg mener... :roll:
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Twin Turbo

#14 Indlæg af Danielsito »

Som ZeroCool siger, sidder der to ens turboer på Lotus Omega.
Det er to stk Garrett T25 der arbejder fuldstændigt ens.
Der er to spjæld på. Men inde i indsugningsmanifolden er der åbent hele vejen hen. Dvs at hvis der uhensigtsmæssigt er en lille forskel i, hvor meget turboerne lader, vil det blive udlignet her.
...Daniel Slater :mrgreen:
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#15 Indlæg af Yugo Turbo »

har du da sådan en vogn? der sku kun være bygget ca 950 eks af den, ik sandt? den sku efter sigende ku blive RET vild... hvis det er sådan en du har hva laver den så af hk/nm?
Brap brap brap...
Billede
Luffe
Junior Medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 07 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: fredericia

twin eller bi

#16 Indlæg af Luffe »

så hut jeg visker eller så hvit jeg husker betyder "BI" 2 på latin og det engelske ord er jo som bekendt twin for 2!

altså "Bi" = 2 og "twin" = 2

det med at lade i to trin som der før er blevet omtalt, finder man bla. på en toyota supra"twin turbo" af den lidt nyere slags- der er map signaglet der styre hvornår turbo nr 2 skal til at arbejde, der sidder et spjæld på udstødnings manifolden som åbner ved et vis tryk,via en tryk/vacum dåse som bliver styret af map signaglet- Dvs hvis du kører med lidt gas er det kun den ene turbo der er i funktion, og mere gas så er begge turbo'er i funktion, det giver en meget pæn moment kurve og tidligt ladetryk, kontra en turbo!

Mvh luffe
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Lotus Omega

#17 Indlæg af Danielsito »

Ja, jeg har Lotus Omega nr. 537.

Standard afleverer den 377 Hk og 568 Nm. (Mellem 2.500 og 5.200 omdr/min har den på intet tidspunkt under 500 Nm).

Jeg har chippet min. Så den har vel omkring 400 Hk?
Jeg venter til efter vinteren (og en fuldstændig motorrenovering) med at skrue ladetrykket op. Den lader nu med 0.7 Bar. Den skal have ca 1 bar. Det burde give den 450-480 Hk og 700 Nm+

0-100 er standard 5,4 sek.
0-100-0 gøres på 8,6 sek.
0-200 17,6 sek.
Q-Mile 13,5 sek.

Se mere på vores hjemmeside: www.lotus-omega.dk
...Daniel Slater :mrgreen:
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#18 Indlæg af mh »

Yugo Turbo skrev:har du da sådan en vogn? der sku kun være bygget ca 950 eks af den, ik sandt? den sku efter sigende ku blive RET vild... hvis det er sådan en du har hva laver den så af hk/nm?


hehe jeg kunne godt køre i den standart bare kørte engang bag en KBH. så lagde den lige røven lidt ned og så var den ellers afsted skal jeg da lige love der lå en rimelig ellers hurtig suzuki ved sidden af han nåede ikke engang at vride øret på den og komme efter så var den oppe ved næste lyskryds :wink: DAMN det gik stærkt
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Ræs

#19 Indlæg af Danielsito »

Tinasmartin>>
Var det på Roskildevej?
For så har det nok været mig :lol:
...Daniel Slater :mrgreen:
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

Re: Ræs

#20 Indlæg af mh »

Daniel 537 skrev:Tinasmartin>>
Var det på Roskildevej?
For så har det nok været mig :lol:


hold kæft den går fremad ja det var det
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar