Brisse skrev:
Hejsa...
Jeg er ved at bygge turbo på en Escort 1.8 Zetec som har 115Hk som standard.
Jeg vil kun køre med et lavtryks-system, dvs. 0.3-0.4 bar så kompressionen piller jeg ikke ved, men jeg har lige nogle spørgsmål.
1. Når jeg ikke køre med højere tryk, kan den originale motorstyring så følge med?
2. På medfølgede tegning ses mit system som jeg vil lave det. Skal luftmængde-måleren sidde før eller efter turboen?
3. Skal blow-off-ventilen være recirkulerende eller åben? En åben vil jo lukke noget af den luft ud som allerede er blevet registreret af mængdemåleren og det er vel ikke så godt? Eller vil det være bedre at sætte mængde-måleren efter blow-off-ventilen, så bliver den "spildte" luft jo ikke målt med.
Mvh. Brian
Det er værd at kigger her forbi:
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
der er yderligere info her:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm
Så kan du helt selv bestemme hvor meget brændstof den skal have.
Systemet kører som standalone, men kan dog opsættes som piggyback. Læs manualen så har du muligheden for _selv_ at køre det groft ind. Vi har gjort det på en GSI Turbo, og den går rigtigt friskt efter den tur.
Siden sommerferien har der været en del skriverier omkring systemer herinde så det er måske umagen værd at bladre tilbage.