Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 20:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:

Hej,

du kan vel også tjekke tændrørene...

der er vidst en beskrivelse et sted her på powerpage hvordan skidtet skal se ud.

Det vil dog ikke give dig en præcis indikering, men vil give dig en idee om hvordan det står til, og det er da forholdsvis nemt at tjekke.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Du kan også se et billede her.
Dette skete efter nedbremsning fra 220 km/t til 60 km/t , og så ved gearskifte fra 4. til 3. Der begyndte den at gå på 3 ben, og så var det sket. Årsag er et stoppet benzinfilter :(

Billede

Titel:
Moderator

Yugo Turbo skrev:
du ku også eftermontere en ekstra lambdasonde og lave den benzinblandingsmåler lasse har diagrammet til på powerpage... så kan du se pm den går for fed,som den skal eller for mager... det er sku lækkert at ku se mens man klemmer lidt til vognen...

Der kan med fordel tilføjes et par komponenter til den så den bliver mere præcis og kan holde lidt længere. Den på PP diagrammet har en tendens til at brænde sig selv af med tiden, men ok, prisen er også derefter.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg har en FMI 1,4 fra www.k-power.dk så har dog ikke selv prøvet den fra pp, men hvis min går ned bygger jeg bare den fra pp... hva ville du da tilføje? og hvor? ved jo ikke hvor det plejer at gå galt med den. har lavet elektronik siden jeg var helt lille for min far arbejder på bruel & kjær så er nærmest født med en lodekolbe i hånden...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Ikke for noget, men "en 2-takter der 4-takter", kunne det ikke lyde lidt som om vi har en bil der tændngsbanker her?
Daniel.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Bobafett skrev:
Så altså når jeg oplever at min motor ligesom ikke får benzin nok jeg kører hurtigt på motorvejen så skal jeg slippe speederen og hurtigst muligt få en anden benzinpumpe på?

Det lyder lidt som om en 2-takts knallert der 4-firetakter, hvis i forstår :lol:

Hvor hurtigt køre du? Hvor mange RPM? Når den "2-takter" kan det godt være omdr-begrænseren der får den til at lyde sådan.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Prøv at beskrive så nøjagtigt som muligt hvordan dit problem opstår.
Hvilken motor kører du med, hvor gamle er dine tændrør, og prøv evt. at skrue dem ud ud og tjekke dem, og fortæl resultatet, helst efter en "problemtur"

Titel:
Nyt Medlem

Problemet opstår hvis jeg accelererer med fuld skrue i 1.gear, hjulene spinner og pludselig dør motoren ved ca. 5000rpm. Jeg skifter til 2. og her er der næsten det samme blot ved 5500-6000 :x, men her kommer den igen og trækker fint op på 7000rpm. Nu er det jo forholdsvis høje omdrejninger, men det skal jo testes/ fremprovokeres ik 8)

Det kan også opstå på motorvejen ved høj hastighed, ligesom om at den mangler brændstof eller noget. Hvis jeg slipper speederen lidt, så kører den fint...

Det er en 1.7 8V boxer med 2 dobbelte webere på. Tændrørenes tilstand kender jeg ikke, da jeg næsten lige har erhvervet mig bilen :oops:

Hvis det havde været omdrejningsbegrænseren, så ville det vil ikke svinge fra 5000 til 7000rpm, det er forøvrigt en Alfa Romeo, den arbejder bedst fra 4500rpm og op.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Lyder helt klart som om benzinpumpen ikke kan følge med. Men den er sikkert både billig og nem at skifte, så start da med det.
Men er sådan en vogn overhovedet født med 4 karburatorer?? Hvis den ikke er, er det jo slet ikke sikkert den originale benzinpumpe kan følge med :(

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Det her lyder alt for bekendt.. Er du 100% sikker på dit/dine benzinfiltre er i orden, for det lyder som et problem jeg og andre har oplevet.

Nu kender jeg ikke din bil, men på min sidder der 2 filtre, et ved motoren og et nede ved tanken.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time