Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 maj 2025, 10:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
En 12v el blæser der kan lave overtryk i manifolden på en motor der går for fulde sejl??? ja han må da vist hellere få monteret en bov :lol:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fredericia
en 2 liters suge motor suger ca. 6 kubikmeter luft ved 6000 omdr. - jeg vil gerne se en el blæser der bare kan lev. +6000 liter i min.... det er jo ikke nok med 6000 liter den skal samtidig kunne lave tryk!!!???

jeg tror det giver mere at sætte en rem på moteren og så ned på baghjulene.... tsk tsk....

grow up, 12v aldrig!! måske den dag der kommer nogle flere volt på systemerne i bilerene men ellers ikke!!!! :mrgreen:

Titel:
kært barn mange hk
man kan også gøre det på den dumme måde.
banan manifold.+8hk
ny indsugning+12hk
knaster+15hk
bearbejdning af top+12hk
det bliver 47hk sæt det på en 328I med 193 hk bliver det 240hk
så mangler vi
afbalanceret motor +10%=24hk
et luftfilter +5%=13,2hk
+en chip ca 5hk
det bliver ca 282,2hk
hvad er resultatet......tænke...tænke...
det er ikke så let som det ser ud til at være.og hvis det var så ville man nok ikke overveje en turbo.men derfor kunne det vel være sjovt at installere en elturbo på en 900ccm 127 fiat og se om det gav noget ellers kan den jo altid vendes om og bruges som jetmotor :D

Titel: lqs
Mester Medlem

hej luffe! vi er flere der ved du prøver at bygge en elturbo/kompressor! tror du nu ikke på projektet mere? du lovede mig det ville være klart snart! så var der måske aligevel ikke en mulighed for at nå på arbejde til tiden??!!

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fredericia
korrekt hr. lqs- men jeg tror at der skal mere end en el turbo til!.. nogen gange vil jeg tro at en tidsmaskine ville være bedre!
men vi kan da starte med en el turbo-
jeg tror det er en magen til den ham i celica'en havde på, den skal nok komme til at larme!

Titel:
Moderator

Nåja. Imens du forsøger at opfinde evighedsmaskinen i form af en elturbo med en virkningsgrad omkring en 20-25 stykker så laver du da ikke andre ulykker sålænge :-)

Lidt regnen frem og tilbage og kig på lidt datablade så koster det ungefahr 6000W at generere et flow til en 2liuters motor@5000rpm og 0,2-0,3bar i tryk.

Lad os bare være gode ved den motor vi nu kan finde og sige den har en virkningsgrad på 50%. Så er den ihvertfald ikke større. Du trækker altså 12.000W fra dit batteri for at generere den effekt der skal til(overslag)

Det er trodsalt 1.000A.

Men hvis du finder en stor blæser og bygger 5 gode startermotorer på den så vil jeg da ikke afvise at du kan generere en effekt er kan måles på et felt.

Sig endeligt til når den er færdig.Vil _meget_ gerne se den "in action"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time