Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
kender godt kadett sek jeg kan næsten følge en GSi i min gamle sierra og den er ca 10 sek-100km/t og vi snakker en billængde til 100.men det kan da være din er bedre kørt til :roll:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
10-4 og en gummiand rap rap :roll:

1 Bmw 518i E28 86´

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=32051

Titel:

Bobafett skrev:
Inden du tuner, så vær klar over risikoen. Jeg synes også selv det er fedt at tune og få de bedste ud af motoren men...

Ved tuning mere end 20% er der ingen forsikring der dækker ved uheld, og det ligegyldigt om der er kasko eller ansvar. Du hænger altså således på erstatningen af modpartens bil og måske også modpartens tilskadekomst. + din egen bil og evt. invaliditetsforsikring osv...
Ikke nok med det, så får du en bøde, mister pappet og bliver bonget en ekstra registreringsafgift.

Så husk at tænke dig grundigt om inden du bevæger dig på den forkerte side af 20% :roll:

Mener at have hørt et sted, at der ikke er nogen sammenhæng mellem det du nævner (correct if i'm wrong). Du må ikke tune den mere end 20%, hvis der er tale om konstruktiv ændring af motoren. Men kommer du over det, så skal du betale afgift til staten, hvis altså at der er nogen som opdager at den er tunet over de 20% - det er så her at SB kommer ind i billedet - det er dem, som skal opdage det.
De fleste forsikring selskabet er vist slet ikke glade for noget tun overhovedet - så finder de bare det mindste som har tunet din bil - ja så hænger du på hele regningen.

Titel:
Vedr. forsikring.
Jeg havde efter mont. turbo på min Bmw 320 uden Tüv, forsikringen betegnede det som "ekstra udstyr".
I følge told/skat er det lovligt at smide turbo på org. motor og overstige de 20%.
SBI er en anden sag, med deres fourenings krav.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
Tiis skrev:
Vedr. forsikring.
Jeg havde efter mont. turbo på min Bmw 320 uden Tüv, forsikringen betegnede det som "ekstra udstyr".
I følge told/skat er det lovligt at smide turbo på org. motor og overstige de 20%.
SBI er en anden sag, med deres fourenings krav.

Hvis en bil ikke overholder SBI's krav, så er den vel heller ikke forsikret :?:

Titel:
Hmmm men det var min altså.....jeg ringede og forhørte mig, og fik det svar.
Men det er da muligt den fourener, men det har jo ikke noget med sikkerheden at gøre.!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Hvis en bil ikke overholder SBI's krav, så er den vel heller ikke forsikret :?:

PIS.. hvis man bliver kaseret på for høj CO. eller forkert lygte justering så kører man rundt uden dækning.... :wink: EJJ bare for sjov...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time