Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 00:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 nov 2003, 15:44 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:51
Indlæg: 44
Geografisk sted: vestjylland
jeg har lidt problemer med en mapsensor min bil er en ford sierra med en dohc motor med sprøjt og havde den map kørt i volt var problemet til at overse men det ligger sådan at jeg har fundet ud af at den kører i HZ og kan jeg ikke helt få til at køre.

0,1 bar og derover vil den ikke med til :( :( :( , vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe med det her :!:

_________________
wastegate er for kyllinger!!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003, 17:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Dvs du har en digital mapsensor??

Hvilken motorstyring er der her tale om?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003, 17:54 
tror nok det er bosch jettronic men er ikke sikker


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 07:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 86
Det er rigtigt nok at din MAP er frekvens baseret. Reducer slangen fra manifolden med en 1 mm dyse, sæt derefter et t-stykke med en kontraventil på den ene side og MAP sensoren på den anden side. Så har du løst problemet med fuel-cut.

_________________
Per,
www.scantune.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 17:07 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:51
Indlæg: 44
Geografisk sted: vestjylland
tak skal du ha per mai :D :D


men kan du så forklare mig hvordan den MAP kan lave vaakum om til frekvens

_________________
wastegate er for kyllinger!!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 17:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det her kan måske forklare dig lidt af princippet.
http://cache.national.com/ds/LM/LM231.pdf

Denne laver en spænding om til en frekvens.


Det er mit bud:
En "alm" mapsensor giver jo en spænding ud, typiskt mellem 0-5volt fordelt over hele sensorens område. Ofte er mapsensoren baseret på en strainguage der måler mod et referencekammer, og værdien er således uafhængig at barometerstand. Alm analoge mapsensorer har et forstærkerkredsløb, der kan give en spænding ud, og dete hele er integreret i huset. Din har så hægtet en frekvenskonverter på yderligere, og kommer så ud med et pulstog istedet for en spænding.

Jeg ved ikke hvordan det pulstog ser ud, men et skop kan garanteret afsløre det. Vil gætte på at den varierer dutycyclen på pulsen, men ved det ikke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 19:39 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:51
Indlæg: 44
Geografisk sted: vestjylland
tak tror jeg har fattet noget af det :wink:

jeg synes det er rart at det virker men endnu mere rart at vide hvorfor det virker

men tak for hjælpen Henrik :)

mvh per

_________________
wastegate er for kyllinger!!!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team